تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 10:51
کد خبر : 25290

انتقاد از عملکرد حقوقی‌های بازار سرمایه

انتقاد از عملکرد حقوقی‌های بازار سرمایه

 در حال رفع اشکالات بورس و تقویت نظارت‌ها بر بازار هستیم امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه در حال حاضر اشکالاتی دارد که البته پرداختن به آن مقداری زمان بر است. امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اقدامات مجلس در قبال نا به

 در حال رفع اشکالات بورس و تقویت نظارت‌ها بر بازار هستیم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه در حال حاضر اشکالاتی دارد که البته پرداختن به آن مقداری زمان بر است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اقدامات مجلس در قبال نا به سامانی بازار سرمایه در کشور گفت: در حال حاضر ما دو اقدام را مد نظر قرار داده ایم که این دو اقدام هم زمان با هم در دست بررسی است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار ،قاضی زاده با بیان اینکه اصلاح قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه نخسیتن اقدام مجلس محسوب می شود، تاکید کرد: قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه در حال حاضر اشکالاتی دارد که البته پرداختن به آن مقداری زمان بر است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ما به دنبال اصلاح قوانین مربوط به سهامداران حقیقی بازار سرمایه هستیم. همچنین بخشی از اقدامات، اقدامات اضطراری است که این بخش باید از طریق شورای عالی بورس اعمال شود چراکه مصوبات مربوط به این شورا را باید خود این شورا مقررات گذاری کند تا برخی از موارد تنظیم شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بیرون شورای عالی بورس به دنبال اجرایی شدن مصوبات این شورا هستیم؛ البته دستگاهی، داخلی برای برخورد با عدم اجرای مصوبات در این شورا تعبیه شده است و با این حال ما هم از دستگاه قضایی تقاضا داشتیم که به این مسئله ورود کند که این دستگاه هم وارد مباحث شده است تا با سازمان ها و نهادهای اقتصادی و مالی که دستورات شورای عالی بورس را انجام نمی دهند، به عنوان اخلالگر اقتصادی برخورد کند.

وی بیان داشت: اگر این اهرم های نظارتی به درستی اجرا شود بازار سرمایه بازار قابل اعتمادی خواهد شد و وقتی این اعتماد ایجاد شود، اوضاع بهتر خواهد شد. اگر حقوقی های بازار بورس درست عمل می‌کردند اوضاع این بازار به این جا نمی‌رسید.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: ما پیگیر این هستیم تا نهادهای قانونگذاری و مقررات گذاری دستورات نافذی داشته باشند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....