تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 14:29
کد خبر : 97347

انتظار می رود فن‌آوری ۵جی در زمینه های کلیدی بیشتری بکارگرفته شود

انتظار می رود فن‌آوری ۵جی در زمینه های کلیدی بیشتری بکارگرفته شود

وو هه‌چوآن، یکی از اعضای انجمن علمی آکادمی مهندسی چین، گفت که این کشور سه سال پس از تجاری‌سازی فن‌آوری ۵جی، با بکارگیری این فن‌آوری در ۴۰ مورد از ۹۷ موارد اقتصادی عمده خود، شتاب بیشتری گرفته است و در مقیاس بزرگ از صنایع مختلف مثل معادن، بنادر و زمینه‌های دیگر از این فنآوری بهره

وو هه‌چوآن، یکی از اعضای انجمن علمی آکادمی مهندسی چین، گفت که این کشور سه سال پس از تجاری‌سازی فن‌آوری ۵جی، با بکارگیری این فن‌آوری در ۴۰ مورد از ۹۷ موارد اقتصادی عمده خود، شتاب بیشتری گرفته است و در مقیاس بزرگ از صنایع مختلف مثل معادن، بنادر و زمینه‌های دیگر از این فنآوری بهره می‌برد.فن‌وریفنحاصل .

وو گفت که مشترکین ۵جی و ایستگاه های پایه ۵جی چین در پایان ژوئن به ترتیب به ۴۵۵ میلیون و ۱.۸۵ میلیون رسیدند.

وی افزود: این «کشور همچنین به مراحل اولیه تحقیقات پیشرفته ۶جی چشم دوخته است. تلاش‌های بیشتری برای ایجاد استانداردهای بین المللی ۶جی انجام خواهد شد و همچنین تحقیقات در زمینه فناوری ۶جی با نوآوری و فراق بال بیشتری به انجام خواهد رسید.»

این اظهارات در روز چهارشنبه در کنوانسیون جهانی ۵جی سال ۲۰۲۲ در شهر هاربین استان هیلونگ‌جیانگ بیان شد. این رویداد آخرین فناوری های مرتبط با ۵جی و محصولات کاربردی و راه حل های جدید آن را به نمایش می گذارد.

یانگ جیئه، رئیس چاینا موبایل، گفت ۵جی یک پلتفرم اطلاعاتی مهم است که ارتقاء صنعتی و تحول اجتماعی به همراه دارد.

یانگ گفت: چاینا موبایل تلاش خود را برای ایجاد «زیرساخت‌های جدید» از جمله ۵جی و شبکه‌های محاسباتی افزایش می‌دهد، که اولویت اصلی این شرکت برای توسعه آینده است. ما تلاش خواهیم کرد تا یکپارچگی عمیق فناوری‌های اطلاعاتی مختلف را ارتقا دهیم و قدرت پردازش پیشرفته را مانند آب و برق رایج و آسان کنیم.»

بر اساس آخرین داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور در حال حاضر بزرگترین شبکه ۵جی جهان را ساخته است. همچنین این کشور در نیمه اول سال نزدیک به ۹۰ میلیارد یوآن (۱۳.۳ میلیارد دلار) در صنعت ۵جی سرمایه گذاری کرد.

از آنجایی که تلاش‌ها برای گسترش هر چه بیشتر فن آوریهای ۵جی و ۶جی همچنان ادامه دارد، کارشناسان صنعتی این انجمن گفتند که متاورس یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های ۵جی در آینده نزدیک خواهد بود.

تان جیانرونگ، یکی از اعضای انجمن علمی آکادمی مهندسی چین، گفت: انتظار می‌رود تا با پشتوانه فناوری‌های ۵جی، متاورس که از واقعیت مجازی توسعه یافته است، اینترنت کاملاً جدیدی ایجاد کند که متفاوت از اینترنت رایانه‌های شخصی و اینترنت موبایل باشند. خود متاورس نیز می‌تواند در بخش‌هایی از جمله انرژی، فرهنگ، آموزش و امور مالی بکار گرفته شود، که باعث گسترش برنامه‌های ۵جی نیز می‌شود.»

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....