تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 21:04
کد خبر : 58674

انتظار مردم از دولت، مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است

انتظار مردم از دولت، مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است

رییس جمهور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود. اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور روز پنج شنبه در نخستین جلسه دولت سیزدهم، با

رییس جمهور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.

اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور روز پنج شنبه در نخستین جلسه دولت سیزدهم، با بیان اینکه مردم باید عدالت در امور و پیشرفت را احساس کند، اظهار داشت: خدمتگزاران به مردم در دولت باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و در این راه شب و روز نداشته باشند.

رییسی با تاکید بر اینکه امروز بهترین ملاک برای عدالت اجرای قانون است، گفت: قانونمداری باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و اینکه آیا قانونمداری با انقلابی گری می سازد باید گفت بله.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در نظام ولایت فقیه هیچ بن بستی نداریم، گفت: ما نباید گرفتار دیوان سالاری و پیچیدگی های اداری شویم، انتظار مردم از دولت مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند برنامه و زنان و مردان با اراده‌ای است که در مسیر تغییر وضع موجود نقش آفرینی کرده و گشایش ایجاد کنند.

رییسی با تبریک به وزیران که با آرای قابل توجهی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کرده‌اند، اظهار داشت: این مسئولیت امانتی است که مردم بر عهده من و شما سپرده اند و شکر این نعمت آن است که در مسیر رضای خدا و رفع مشکلات مردم و کشور از آن استفاده کنیم و شب و روز نشناسیم و نیروهای خوب و ارزشمند را برای غلبه بر مشکلات بکار بگیریم.

رییسی با بیان اینکه انتظار مردم از دولت مساله مهم مبارزه با فساد است، گفت: وزرا باید منافذ فسادخیز را شناسایی و تلاش کنند که بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد یک مشکل و مساله جدیدی در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نباشیم.

رییس جمهور اضافه کرد: در مسیر مبارزه با بسترهای فسادزا باید نسبت به حوزه‌های اقتصادی به ویژه بخش صدور مجوز و امتیازها حساسیت ویژه داشت و سازوکار و مقرراتی وجود داشته باشد که مشکلی ایجاد نشود. در این مسیر پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ که به خوبی وظایف قوا و دستگاههای نظارتی را در اصلاح بسترهای فسادزا ترسیم کردند را پیش روی خود داریم.

رییسی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و رانت از جمله مسائل بسیار مهمی است که به مردم وعده داده‌ام تا حتما در روزهای آغاز دولت به دولتمردان تاکید کنم لذا حتما باید مبارزه با رانت و فساد و اصلاح زمینه‌های فساد در دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

رییسی گفت: از دیگر موارد مهمی که به مردم وعده دادیم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که از وزیر مسکن و شهرسازی می‌خواهم با حساسیت و جدیت این موضوع را دنبال کند تا این وعده تحقق یابد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید دولت صادق‌الوعد باشیم، اظهار داشت: وعده‌هایی که به مردم دادیم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی ندارد و امیدوارم با تلاش شبانه روزی به تمام وعده‌های خود عمل کنیم.

رییسی استفاده از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های پیشین را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی، درس بگیریم و استفاده از این عبرت‌ها به نحوی باشد که مشکلات و تجربیاتی که پیشینیان داشتند را دوباره تکرار نکنیم چرا که انسان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

رییسی تصریح کرد: نباید سراغ آنچه باعث ناکارآمدی شده است برویم و در مقابل باید آنچه کشور و انقلاب را کامیاب کرده را با همه وجود دنبال کنیم.

رییس جمهور کرونا را مساله اهم در کنار مسائل مهم کشور دانست و ضرورت همکاری همه دستگاهها برای غلبه بر آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضمن قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده معتقدم آنچه تاکنون انجام شده لازم بوده اما کافی نیست و باید بتوانیم در مدت کوتاهی واکسیناسیون و سلامت مردم را تضمین کنیم.

رییسی افزود: درخصوص ویروس کرونا حتما باید از موضع انفعال به موضع پیش‌بینی و پیشگیری و غالب شدن بر شرایط حرکت کنیم. در این زمینه وزارت بهداشت و درمان باید اقدامات متفاوت و تحولی انجام دهد.

رییسی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی اظهار داشت: وزیر خارجه باید رایزنی‌های لازم برای افزایش واردات واکسن را با جدیت پیگیری کند.

رییس جمهور اضافه کرد: درمبارزه با کرونا بخش رسانه‌ای و اقناع افکار عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه در شرایطی که در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام بگیرد.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مهار گرانی و تورم را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز این موضوع از مسائل بسیار مهم و اولویت‌دار کشور است و مردم انتظار دارند که در این زمینه آرام ننشینیم و باورم این است که به رغم تحریم و کرونا می‌توانیم به لطف خدا و کمک و مشارکت مردم گام‌های مناسبی در این مسیر برداریم.

رییسی خاطرنشان کرد: امروز مردم از آمادگی خوبی برای کمک به دولت برخوردار هستند لذا وزراء با نگاه به مشارکت‌های مردم و استفاده از نظرات اساتید و نخبگان در حوزه مسئولیت خود، یک حرکت جمعی برای برون رفت از شرایط فعلی ایجاد کنند.

رییس جمهور وزرا را به تهیه گزارش شناخت از وضعیت موجود وزارتخانه خود فرا خواند و گفت: باید در این گزارش شناخت وضعیت موجود دستگاه، کاملا ترسیم شود و معلوم گردد روزی که کار را در آن دستگاه آغاز کردید چه شرایط و وضعیتی داشته است.

رییسی تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی و شورای عالی هماهنگی قوای سه گانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای عالی هماهنگی قوا از جمله ظرفیت‌هایی است که مقام معظم رهبری ایجاد کردند تا بن‌بستی در کارها وجود نداشته باشد و امیدواریم در این شورا با دبیری محسن رضایی مسائل و موضوعات مهم اقتصادی مورد چاره‌اندیشی قرار گیرد.

رییسی خاطرنشان کرد: امروز باید همانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه جهادی و بسیجی کارها را دنبال کنیم و به برخی‌ها که فکر می‌کنند نمی‌توان در زمان کوتاهی کارها را به سامان رسانید، ثابت کنیم که می‌توان حتی در زمان کوتاه نیز اقدامات موثری انجام داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....