تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 19:39
کد خبر : 85266

امتحانات مدارس به تعویق افتاد؟

امتحانات مدارس به تعویق افتاد؟

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از مدارس خواست برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به تعویق بیندازد. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای از مدارس خواست برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کند. در این اطلاعیه آمده

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از مدارس خواست برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به تعویق بیندازد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای از مدارس خواست برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کند.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور بهره مندی دانش آموزان و همکاران فرهنگی از فضائل ماه مبارک رمضان و لیالی قدر لازم است، مدارس برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه رمضان موکول کند.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، رشته های شغلی وزارت آموزش و پرورش، صبح روزهای پنجشنبه و جمعه، مورخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ که پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود، برگزار می شود.

مدارس از کی حضوری شد؟

با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر ضرورت حضور شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده کشور، وزارت آموزش و پرورش نحوه ادامه فعالیت مدارس در زمان باقی مانده در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

بازگشایی مدارس و کاهش آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزان

همه‌گیری ویروس کرونا، تعطیلی اجباری آموزش‌ها و سوق یافتن دانش آموزان به سمت آموزش مجازی در دوسال اخیر مدارس را وارد فضای جدیدی از آموزش کرد که اقتضائات آن با کلاس‌های درس سنتی اختلاف بسیاری دارد. نقش آموزش و پرورش در روند توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است و مدرسه به عنوان عنصر کلیدی نظام آموزشی، زمینه رشد فکری و اخلاقی جامعه را فراهم می‌کند…

اما متخصصان حوزه روان همیشه این بیم را داشته‌اند که آسیب‌های روانی بلندمدت و بسیار فرسایشی خواهد بود و گاهی تا چند دهه می‌توان شاهد اثرات مخرب این پاندمی بود. بازگشایی مدارس آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزان را کاهش می‌دهد و به مدیران در اجرای برنامه‌های تمام ساحتی آموزش و پرورش کمک می‌کند.

کرونا از اسفند ۹۸ بر نظام تعلیم و تربیت کشور سایه افکند و موجب شد دانش آموزان به‌جای حضور در کلاس‌های درس مجبور باشند از طریق تلفن همراه و فضای مجازی در کلاس‌ها حضور یابند. کارشناسان و متولیان فرهنگی تاکید داشته‌اند که تعطیلی طولانی مدت مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده است و باید کلاس‌های درس به تدریج و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی شود.

مسؤولان آموزش و پرورش نیز اعتقاد دارند براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت تمام ساحتی باید مورد توجه قرار گیرد که تحقق این هدف و جبران عقب ماندگی‌های سال‌های اخیر منوط به بازگشایی مدارس است. با توجه به اینکه شیوع کرونا هنوز تمام نشده است حفظ سلامت و تأمین امنیت دانش آموزان در بازگشایی حضوری مدارس مهمترین اصل است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....