تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 14:45
کد خبر : 67625

المپیک پکن ۲۰۲۲ رویدادی با فناوری پیشرفته

المپیک پکن ۲۰۲۲ رویدادی با فناوری پیشرفته

بلافاصله پس از آن، وزارت علوم و فناوری چین به عنوان طرف اصلی برای ارائه پشتیبانی فنی این بازی‌ها انتخاب شد. این وزارت با همکاری طرف‌های مربوطه، «برنامه اقدام علم و فناوری در المپیک زمستانی» را تهیه کرد که نتایج آن در رویدادهای آزمایشی امسال اعمال شد. وو یوآن بین، مدیر بخش توسعه علمی اجتماعی

بلافاصله پس از آن، وزارت علوم و فناوری چین به عنوان طرف اصلی برای ارائه پشتیبانی فنی این بازی‌ها انتخاب شد. این وزارت با همکاری طرف‌های مربوطه، «برنامه اقدام علم و فناوری در المپیک زمستانی» را تهیه کرد که نتایج آن در رویدادهای آزمایشی امسال اعمال شد.

وو یوآن بین، مدیر بخش توسعه علمی اجتماعی این وزارتخانه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در طول رویدادهای آزمایشی در ماه های فوریه و آوریل امسال، ما ۱۳۳ نوع فناوری را در تعدادی از حوزه های کلیدی به کار بردیم. از ماه اکتبر نیز، ۲۲۸ فناوری دیگر در رویدادهای آزمایشی، برنامه های تمرینی ورزشکاران و کارهای آماده سازی آزمایش شده و به کار گرفته شده اند.

استفاده از فناوری پیشرفته برای بازی‌های سال آینده عمدتاً برای چهار منظور اعمال می‌شود: حمایت از اقدامات پیشگیرانه کووید-۱۹، کاهش انتشار کربن، اطمینان از ایمنی رویدادها و ایجاد تجربه تماشای بهتر برای تماشا کنندگان بازی ها. برای دستیابی به این نتایج، تعدادی از فناوری جدید و آزمایشی از جمله وسایل نقلیه مجهز به ۵G و سوخت هیدروژنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یو هونگ، مدیر بخش فنی کمیته سازماندهی المپیک پکن ۲۰۲۲ گفت: «سیگنال‌های فناوری مورد انتظار ۵G، در همه مکان‌ها از جمله جاده‌هایی که این مکان‌ها را به هم متصل می‌کنند، پوشش داده خواهد شد. این اتفاق منجر به اتصال بهتر شبکه برای برنامه‌هایی مانند ضبط ویدئو با کیفیت فوق‌العاده بالا و خدمات هوشمند خواهد شد. هشتاد وسیله نقلیه هیدروژنی در جانگ‌جیاکوئو آزمایش شدند و در طول این بازی‌های زمستانی، بیش از ۷۰۰ اتوبوس هیدروژنی در ناحیه یانچینگ و جانگ‌جیاکوئو مستقر خواهند شد تا وسایل حمل و نقل این رویداد را فراهم کنند.»

هدف از میزبانی المپیک با فناوری پیشرفته فقط برای راحتی هزاران شرکت کننده در این رویداد نیست. اعضای کمیته برگزاری این بازی ها یک بار گفتند که مایلند از بازی‌ها به عنوان یک مدل آزمایشی استفاده کنند که بتواند به نفع ساکنان، صنایع و محیط زیست باشد و به جهان در ساخت شهرهای هوشمند آینده کمک کند.

برای یخسازی در ورزشگاه هایی مانند استادیوم ملی اسکیت سرعت و مرکز ورزشی «وو که سونگ» که مسابقات هاکی روی یخ در آن برگزار می شود، از فناوری نوین و امروزی به نام «یخسازی با دی اکسید کربن گذار بحرانی» استفاده می شود. این فناوری که جزو پیشرفته ترین فناوری های یخسازی جهان است، تضمین می کند که اختلاف دمای سطح یخ کم تر از ۰٫۵ درجه سانتی‌گراد باقی بماند و میزان انتشار کربن از روند یخسازی نیز به صفر برسد. این نیز اولین بار در تاریخ بازی های المپیک زمستانی است که به طور گسترده از چنین فناوری استفاده می شود.

علاوه بر این، در حال حاضر ۸۰ خودروی هیدروژنی در شهر جانگ جیا کوئو که بخشی از مسابقات نیز در آن برگزار می شود، مورد آزمایش قرار گرفته است. تا زمان برگزاری این بازی ها، بیش از ۷۰۰ خودروی هیدروژنی در این شهر و شهرستان «یان چینگ» از توابع شهر پکن برای حمل و نقل پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، رله مشعل های بازی های المپیک زمستانی پکن نیز سوخت هیدروژنی خواهد داشت.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....