تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 22:49
کد خبر : 23582

الجزیره: جو بایدن پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است

الجزیره: جو بایدن پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است

شبکه الجزیره شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سطح و اعتبار نظرسنجی‌ها در آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا کنون بهبود یافته و نتایج نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها پیروز انتخابات ۲۰۲۰ است. “شیبی تلهامی” پژوهشگر و استاد علوم سیاسی در دانشگاه مریلند به الجزیره گفت: اگر ما سابقه نتایج نظرسنجی‌ها در سال

شبکه الجزیره شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سطح و اعتبار نظرسنجی‌ها در آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا کنون بهبود یافته و نتایج نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها پیروز انتخابات ۲۰۲۰ است.

“شیبی تلهامی” پژوهشگر و استاد علوم سیاسی در دانشگاه مریلند به الجزیره گفت: اگر ما سابقه نتایج نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۶ را نداشتیم می‌شد به طور قطع گفت که بایدن پیروز انتخابات است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد،  تلهامی افزود: هرگونه تجزیه و تحلیل عینی در مقایسه با سال ۲۰۱۶، شما را به این باور می‌رساند که وضعیت ترامپ تقریباً ناامید کننده است.

بی اعتمادی به نظرسنجی‌ها زمانی به اوج خود رسید که در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ برخلاف نتایج اکثر نظرسنجی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد.

اما با گذشت چهار سال از آن تاریخ، میانگین نظرسنجی های با کیفیت نشان می‌دهد که بایدن در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا در برابر ترامپ پیشرو است.

ترامپ با رد نتایج نظرسنجی‌ها در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا گفت: ما دارای آرای ۵۲ درصد هستیم، آنها نمی‌خواهند این آمار را گزارش دهند.

ترامپ افزود: هر نظرسنجی که به نفع ما باشد آنان به آن رجوع نمی‌کنند.

آمریکایی‌ها سه شنبه آینده (سوم نوامبر/۱۳ آبان) درباره رئیس جمهوری جدید خود تصمیم گیری می کنند. با این حال متوسط نظرسنجی ها از ۴ اکتبر (۱۳ مهر) تاکنون حمایت از بایدن را بالای ۵۰ درصد نشان می دهد.

نظرسنجی جدید ایندیپندنت نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۱۴ واحد در نظرسنجی ملی از ترامپ جلو است. این نظرسنجی ۶ روز مانده تا روز انتخابات در آمریکا منتشر شده است.

بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی تاکنون و تا قبل از روز انتخابات رای خود را انداخته اند که بیش از دو برابر میزان کلی مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۶ است و کارشناسان می گویند کشور در مسیر شکستن رکورد سال ۱۹۰۸ قرار دارد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....