تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 15:12
کد خبر : 36941

اقدامات اخیر امریکا ناکافی است

اقدامات اخیر امریکا ناکافی است

سخنگوی دولت گفت: هرچند از اقدامات دیرهنگام امریکا استقبال می‌کنیم و آن را به معنای قرار دادن امریکا در مسیر سازنده ارزیابی می‌کنیم، اما این اقدامات را به‌شدت ناکافی می‌دانیم. علی ربیعی در ابتدای نشست خبری اظهار کرد: سیزدهم رجب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر و مرد را به همه مردمان ایران و

سخنگوی دولت گفت: هرچند از اقدامات دیرهنگام امریکا استقبال می‌کنیم و آن را به معنای قرار دادن امریکا در مسیر سازنده ارزیابی می‌کنیم، اما این اقدامات را به‌شدت ناکافی می‌دانیم. علی ربیعی در ابتدای نشست خبری اظهار کرد: سیزدهم رجب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر و مرد را به همه مردمان ایران و علاقه‌مندان آن حضرت تبریک می‌گویم. در آستانه روز پدر و مرد هم قرار داریم.

به گزارش اقتصاددان   ،  صمیمانه این روز را به همه پدران و مردان ایران، پدربزرگانی که در دوران سخت کرونا بیش از گذشته در خانه تنها ماندند و همه مردم عزیز و مسلمانان جهان تبریک و شادباش می‌گویم. وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رجب و در آستانه نوروز شاهد همپوشانی پدیده‌های مبارک هستیم. در یکسو پیروزی به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران را داریم. با به سر آمدن عصر فشار حداکثری با اعتراف صریح سه مقام بلندپایه امریکایی به شکست فشار حداکثری این پیام را برای همگان داد که هیچ کسی با هیچ فشاری نمی‌تواند ایران را تسلیم کند. ربیعی خاطرنشان کرد: این سخن یعنی آنکه کاخ سفید پیروزی این ملت بر ترامپ را به رسمیت شناخته است. به این ترتیب امریکا اکنون در معرض یک آزمون دشوار زمانه قرار گرفته است. پرسش اصلی این آزمون این است: آیا کاخ سفید به رای ملت امریکا علیه ترامپ تن خواهد داد آیا امریکا به واقع آمادگی گسست بی‌شائبه از ترامپ و از آنچه که «میراث ترامپ» نامیده می‌شود را دارد؟ این را باید در مقام عمل به نمایش بگذارد. خروج یکجانبه و قلدر منشانه از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ در واقع یکی از ارکان اصلی آن میراث شوم است. وی بیان کرد: آنچه ما در سه سال گذشته پیش بینی می‌کردیم امروز از زبان مقام‌های دولت امریکا تکرار می‌شود؛ این واقعیت که فشار و تحریم علیه مردم ایران شکست خورده است. در ادامه این اقرار به شکست، دولت امریکا در نامه‌ای به رییس شورای امنیت ادعای ناکام مانده دولت قبل امریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی لغو شده را پس گرفت و به محدودیت غیرقابل قبول در تردد دیپلمات‌های ایرانی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک خاتمه داد. هرچند از این اقدامات دیرهنگام استقبال می‌کنیم و آن را به معنای قرار دادن امریکا در مسیر سازنده ارزیابی می‌کنیم، اما این اقدامات را به‌شدت ناکافی می‌دانیم. ربیعی در همین راستا افزود: اقرار به شکست فشار حداکثری به مردم ایران که تاکنون ملازم با نقض گسترده حقوق بشر از جمله اخلال در دسترسی مردم ما به منابع مالی خود در بیرون از مرزها و حتی دسترسی عادلانه به تجهیزات درمانی و بهداشتی در عصر پاندمی کرونا بود، تنها باید شروعی بر جبران گذشته باشد. انتظار داریم که دولت امریکا به آنچه در زبان می‌گوید در عمل نیز متعهد باشد و این اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه در اولین گام دولت امریکا مانند یک عضو مسوولیت پذیر از سازمان ملل متحد به قطعنامه ۲۲۳۱ فوراً و کامل عمل کند. وی افزود: ما همیشه برای ازسرگیری دیپلماسی با اعضای برجام همراه با جدیت و حسن نیت آماده بوده ایم تا اطمینان پیدا کنیم که این توافق با همه جزییات آن بدون هیچ زائده و کاستی با دقت به اجرا درخواهد آمد. در یکی از آخرین اتفاق‌ها و همزمان با سررسیدن موعد اجرای قانون مصوب مجلس در راستای توقف اجرای پروتکل الحاقی، سازمان انرژی اتمی توافق موثر و اطمینان بخشی را با آقای گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای صورت داد که اجرای قانون و مصوبات شورای عالی امنیت ملی، در آن مدنظر قرار گرفت به نحوی که مانع از آسیب رسیدن به مناسبات، اعتماد متقابل و همکاری‌های مثبت میان ایران و آژانس شد.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....