تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 12:24
کد خبر : 49772

اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد

اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد

دکتر ملکی کارشناس مسائل اقتصادی  گفت: باتوجه به اینکه مردم نقش تعیین کننده ای در انتخاب یک نماینده اصلح برای ورود به مجلس را دارد. نمایندگان مردم هم باید در مجلس آینده بحث اقتصاد را در الویت برنامه های خود قرار دهند. به گزارش اقتصاددان به نقل از  شبکه ایران کالا ،  دکتر بهنام ملکی استاد

دکتر ملکی کارشناس مسائل اقتصادی  گفت: باتوجه به اینکه مردم نقش تعیین کننده ای در انتخاب یک نماینده اصلح برای ورود به مجلس را دارد. نمایندگان مردم هم باید در مجلس آینده بحث اقتصاد را در الویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  شبکه ایران کالا ،  دکتر بهنام ملکی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با حضور در استدیوی شبکه ایران کالا و در گفت و گو با تحریریه اقتصاد به موضوع اهمیت اقتصاد و مجلس پرداخت.

ملکی گفت: مردم مهمترین نقش را در روزهای پیش رو دارند که با انتخاب فرد اصلح برای ورود به مجلس آینده خوبی را رقم بزنند باتوجه به اینکه مجلس در راس امور است از نماینده های مجلس انتظار داریم  بهترین برنامه ها بهترین ایده‌ها و بالاترین دستاوردها را برای کشور و نظام داشته باشند.

وی گفت: مجلس به تخصص های مختلف نیاز دارد حدود ۱۴ کمیسیون در مجلس داریم اما به عقیده من بیشترین نیاز مجلس به حضور اقتصاددانان در مجلس است اقتصاددانانی که صاحب علم و تجربه و برنامه باشند زیرا با داشتن برنامه های مناسب و ایده های درست می توانند به برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی کمک شایانی کنند.

ملکی تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به سپهبد سلیمانیها دارد همانطور که سردار سلیمانی توانست با قدرت در حوزه های دفاعی و نظامی اقتدار بیافریند ما هم در اقتصاد هم چنین توانی نیاز داریم تا به فرموده رهبری ضمن قوی شدن به اهداف اقتصادی کشور دست پیدا کنیم.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: مجلس آینده اولویت های زیادی را باید در دستور کار قرار دهد آخرین بررسی هایی که بنده انجام دادم بیش از ۵۰ اولویت را استخراج کردم به عنوان راهکارهای نجات اقتصاد ایران یکی از مهم ترین اولویت ها این است که قوانینی که داریم و تصویب شده این قوانین اجرا شود مثل قانون مبارزه با پولشویی، قانون اصلاح فضای کسب و کار، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مثل قانون استاندارد مثل قانون مدیریت خدمات کشوری .در بخش شایسته سالاری حدود ۱۲ قانون داریم که یا مسکوت مانده یا بخش عمده‌ای از آن اجرا نشده که اینها قوانین نسبتاً مترقی هستند.

وی تاکید کرد: و اما بخش دوم خلا هایی هست که در حوزه اقتصاد داریم که مجلس یازدهم باید این خلأها را پر کنند یعنی قوانینی که باید باشد، اما نداریم مثل قانون  مالیات بر با سوداگری قانون مالیات بر سفته بازی که در واقع این قوانین می‌تواند نقش ترمز را در اقتصاد ایران داشته باشد تا اگر در جایی لازم شد به آن رجوع کند من ترمز اقتصاد ایران را مالیات بر سوداگری می دانم.

 

 

۱۳۹۸٫۱۱٫۳۰

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....