تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401 - 15:52
کد خبر : 89732

اقتصاد شانگهای با حمایت از شرکتهای کوچک احیا می‌شود

اقتصاد شانگهای با حمایت از شرکتهای کوچک احیا می‌شود

 فعالیت‌های اجتماعی و تولیدی شانگهای از روز پنجشنبه اول ژوئن به حال عادی بازمی‌گردند، به این معنی که کسب و کارهای فیزیکی و به اصطلاح خشت و گِلی شهر اکنون به طور رسمی باز شده، اما بسیاری از آنها به دلیل تعلیق دو ماهه کسب‌وکار به شدت آسیب دیده‌اند. مولی جانگ سرانجام پس از دو

 فعالیت‌های اجتماعی و تولیدی شانگهای از روز پنجشنبه اول ژوئن به حال عادی بازمی‌گردند، به این معنی که کسب و کارهای فیزیکی و به اصطلاح خشت و گِلی شهر اکنون به طور رسمی باز شده، اما بسیاری از آنها به دلیل تعلیق دو ماهه کسب‌وکار به شدت آسیب دیده‌اند.

مولی جانگ سرانجام پس از دو ماه تعطیلی کافی شاپ خود را بازگشایی کرد. او شش سال است که این مغازه را اداره می کند و محدودیت های اخیر کووید باعث ایجاد چالش‌های بی سابقه ای برای او شده است.

مولی جانگ می گوید که آخرین موج کووید برای او حداقل صدهزار یوآن (یا حدود ۱۵۰۰۰ دلار) هزینه داشته است. ممکن است مقدار زیادی نباشد، اما برای او دردناک است.

 او میگوید که این تعطیلی‌ها تأثیرات زیادی بر فروش او که عمدتا قهوه است گذاشته اند. او گفت: هیچ راهی برای فروش محصولات دیگر برای ما وجود ندارد. بنابراین، ما مجبور شدیم کاملاً ببندیم.

 تقریباً تمام مغازه‌ها در امتداد جاده یویوآن در مرکز شهر شانگهای که چندین کافی‌شاپ هم درآنجا  قرار دارد، با همین مشکل روبرو هستند و به مدت دو ماه درآمدی نداشتند.

جائو شوآن، مدیر کل شعبه چانگ‌نینگ فروشگاههای کریتر که عملیات تجاری مغازه‌ها را در امتداد جاده یویوآن مدیریت می‌کند، می‌گوید که تقریباً برای همه فروشگاه‌ها در طول دو ماه گذشته زمان سختی بوده است.

جائو گفت: «ما ۵۰ فروشگاه را در امتداد جاده یویوآن اداره می‌کنیم، اما رستوران‌ها، مغازه‌های خرده‌فروشی و مغازه‌های پوشاک مایحتاج روزانه را تأمین نمی‌کنند، بنابراین تقریباً همه مغازه‌ها مجبور شدند تعطیل کنند.»

مقامات شانگهای ۵۰ سیاست را برای احیای اقتصاد اعلام کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کاهش مالیات، معافیت اجاره و تأخیر در پرداخت بیمه‌های اجتماعی با هدف حمایت از شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط اشاره کرد.

جانگ می‌گوید، برای مغازه‌های کوچکی مانند مغازه‌های او، معافیت‌های اجاره مفیدترین امتیاز خواهد بود. مغازه او متعلق به یک شرکت دولتی است و طبق سیاست جدید می تواند از پرداخت شش ماه اجاره معاف شود.

اما او باید برای این نوع معافیت‌ درخواست دهد و هنوز مشخص نیست که چقدر اجاره پس انداز خواهد کرد، اما جانگ می گوید که هر چقدر پول برایش باقی بماند با ارزش است.

او گفت: «صادقانه بگویم، تا زمانی که این سیاست مطلوب باشد، به ما کمک خواهد کرد. بازگشت به سطح قبل از شیوع بیاری برای ما آسان نیست. اما حتی کوچکترین کمک نیز به ما اعتماد به نفس می دهد. شانگهای فرصت‌های تجاری و انرژی زیادی دارد و ما قطعاً می‌توانیم به روی پای خود بازگردیم.»

اقتصاد شانگهای به شدت به مشاغل خرد، کوچک و متوسط متکی است. بیش از ۹۹٫۵ درصد از شرکت های شانگهای از این نوع هستند که حدود ۱۱٫۶۹ میلیون شغل ایجاد می کنند.

شانگهای یک مرکز مالی در چین و یک کلان شهر ۲۵ میلیون نفری است که پس از اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای مهار ویروس به مدت دو ماه تعطیل بود تا از موج جدید کووید-۱۹ بهبود بیابد. اما توانست تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا را از ده ها هزار نفر که در اواسط سال با آن مواجه شد کاهش دهد و تا ماه آوریل به یک عدد دو رقمی برساند.

دولت محلی شانگهای روز یکشنبه برنامه ای را برای بازگرداندن نظم عادی تولید و زندگی در سراسر این شهر اعلام کرد که از اول ژوئن با اقدامات معمول پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ برای جلوگیری از تجدید حیات ویروس به اجرا در خواهد آمد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....