تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1398 - 15:51
کد خبر : 4031

افزایش ۶.۸درصدی قیمت مسکن در تهران/ معاملات در آذر ۲.۵برابر شد

افزایش ۶.۸درصدی قیمت مسکن در تهران/ معاملات در آذر ۲.۵برابر شد

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن) در آذرماه امسال متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان افزایش یافته است. در آبان‌ماه ۹۸ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بود که

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن) در آذرماه امسال متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان افزایش یافته است. در آبان‌ماه ۹۸ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بود که در آذرماه ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

در ماه گذشته ۸۵۳۵ فقره قرارداد صحیح در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده که نسبت به آبان‌ماه امسال بالغ بر ۱۴۶ درصد افزایش یافته است.

بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مربوط به منطقه یک بوده است. در این منطقه متوسط قیمت از ۲۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان آبان‌ماه به ۳۰ میلیون و ۸۵ هزار تومان در آذرماه افزایش یافته است، یعنی رشد ۲۳.۴ درصدی.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان بوده که نسبت به آبان‌ماه ۹۸ بالغ بر ۶.۹ درصد افزایش یافته است.

به جز مناطق ۱۲ و ۱۳ که متوسط قیمت روند نزولی داشته در سایر مناطق تهران قیمت‌ها افزایشی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....