تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 20:52
کد خبر : 34124

افزایش ۲ برابری یارانه منتفی شد؟

افزایش ۲ برابری یارانه منتفی شد؟

قرار بود یارانه‌ها در سال آینده دو برابر شود و بسیاری از مردم نسبت به این تصمیم امیدوار بودند، اما با رد کلیات بودجه در صحن مجلس عملا این مصوبات نیز به حالت تعلیق درآمده است. قرار بود طبق مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه پرداختی سال آینده دو برابر شود. یعنی دو یارانه معیشتی بنزین در

قرار بود یارانه‌ها در سال آینده دو برابر شود و بسیاری از مردم نسبت به این تصمیم امیدوار بودند، اما با رد کلیات بودجه در صحن مجلس عملا این مصوبات نیز به حالت تعلیق درآمده است.

قرار بود طبق مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه پرداختی سال آینده دو برابر شود. یعنی دو یارانه معیشتی بنزین در قالب یک یارانه واریز می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  اما در این هفته مجلس با کلیات بودجه موافقت نکرد و این مصوبات کمیسیون تلفیق نیز تعلیق شد. این در حالی است که بنا بود برای سال آینده به ۲۰ میلیون نفر مبلغ ۹۰ هزار تومان، ۲۳ میلیون نفر مبلغ ۱۳۶ هزار تومان، به ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۸۸ هزار تومان، به ۱۰ میلیون نفر عضو بهزیستی و کمیته امداد مبلغ ۲۶۷ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شد.

پس از این که کمیسیون از افزایش یارانه‌ها برای سال آینده خبر داد بسیاری از مردم نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان دادند تا بتوانند از این طریق بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

اما گروهی دیگر معتقدند که اگر این افزایش یارانه‌ها اعمال می‌شد باید منتظر افزایش قیمت در کالاها و خدمات و تورم بیشتر می‌بودیم.

«مساله همین هست اینها دو زار به یارانه اضافه کنند چندبرابر به قیمت اجناس و کالاها اضافه میکنند در واقع افزایش یارانه اینجا معنی نداره چون از اون طرف تورم زیاد میشه»

«این دولت اگر یارانه را چندرغاز زیاد کنه از اون طرف تورم و گرانی را چندبرابر میکنه.»

«این طرح خوبه اما به شرط اینکه تورم ۳رقمی نشه کارمندان هم از نظر معیشت وضعیت قابل تعریفی ندارند»

«ده برابر هم کافی نیست،چون هدفی پشت اینکارنیست،تورم را مهارکنید،بلدنیستید از چین کمک بگیرید»

«این یارانه هم جوابگو نیست هم تورم افسار گسیخته همراه دارد»

«بچه گول نزنید صد تومان میدید هزار تومان تورم میگیرید»

«ما یارانه نمیخوایم به کی بگیم ۴۵ تومن میدین نمیشه باهاش یه روغن هم خرید دو برابر بشه خو دیگه واویلا روغن میشه ۲۰۰ تومن»

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....