تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399 - 19:35
کد خبر : 25673

افزایش چشمگیر نرخ سود یک‌ساله

افزایش چشمگیر نرخ سود یک‌ساله

امروز ۵ آذر۱۳۹۹ حجم معاملات اوراق بدهی دولت با رشدی اندک همراه بود. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز امروز معاملات اوراق نسبت به روز گذشته تنها یک درصد افزایش یافت و تا با حجم ۱۵۸ میلیارد تومان یکی از روزهای کم رونق بازار را رقم بزند. نرخهای بازده کوتاه مدت افزایش چشمگیری داشتند.

امروز ۵ آذر۱۳۹۹ حجم معاملات اوراق بدهی دولت با رشدی اندک همراه بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز امروز معاملات اوراق نسبت به روز گذشته تنها یک درصد افزایش یافت و تا با حجم ۱۵۸ میلیارد تومان یکی از روزهای کم رونق بازار را رقم بزند.

نرخهای بازده کوتاه مدت افزایش چشمگیری داشتند. نرخ های بازده اوراق یکساله با ۲٫۲ درصد افزایش به ۲۰٫۷ درصد رسید. بی رونقی بازار باعث شد فروشندگان اوراق بسیار کوتاه مدت مجبور باشند اوراق خود را با قیمتهای پایین‌تر به فروشند.
البته نرخ‌های میان مدت کاهش محدودی داشتند. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با ۴ دهم درصد کاهش به ۲۰٫۷۳ درصد رسید.

امروز بازدهی اوراق آتی نیز شاهد نزول سه درصدی بود. به این ترتیب نرخ بازدهی اوراق با سررسید ۲۰۰ روز تا ۱۲۰۰ روز باحدود سه درصد کاهش به نزدیکی ۲۱ درصد رسید.

نرخ بازده نقدی و آتی
در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

افزایش چشمگیر نرخ سود یک‌ساله

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....