تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 20:23
کد خبر : 33352

افزایش پهنای باند و معیشت مردم

افزایش پهنای باند و معیشت مردم

تاکید آذری‌جهرمی بر ارتباط میان افزایش پهنای باند و معیشت مردم تاکید وزیر ارتباطات بر ضرورت‌های اقتصادی برای افزایش پهنای باند اینترنت، راه‌اندازی نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور و عرضه فناوری‌های جدید برای شارژ هوایی موبایل، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.   به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز، در ادامه بحث‌های روزهای

تاکید آذری‌جهرمی بر ارتباط میان افزایش پهنای باند و معیشت مردم

تاکید وزیر ارتباطات بر ضرورت‌های اقتصادی برای افزایش پهنای باند اینترنت، راه‌اندازی نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور و عرضه فناوری‌های جدید برای شارژ هوایی موبایل، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز، در ادامه بحث‌های روزهای اخیر در مورد پهنای باند اینترنت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در یادداشتی در روزنامه ایران، افزایش پهنای باند را لازمه رشد معیشت مردم دانست.

او با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند اقتصاد و معیشت رشد کند اما حاضر نیستند تا زیرساخت‌های اصلی آن مثل شفافیت یا بازار؛ و مهم‌تر از آنها زیرساخت دیجیتال کشور رشد پیدا کند نوشت: در این دوره‌ای که به ‌نام عصر دیجیتال شناخته می‌شود؛ زیرساختی‌تر از شفافیت و بازار، زیرساخت فناوری اطلاعات است. زیرساختی که بدون توسعه آن، قطعاً شفافیت، بهره‌وری و رشد اقتصادی تحقق نمی‌یابد. زیرساخت دیجیتال پیش‌نیاز شکل‌گیری و رشد هر بازاری است.

به نوشته آذری‌جهرمی وقتی از پهن‌باند صحبت می‌شود؛ از زیرساخت دسترسی مردم و فراگیرشدن بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال و نهایتا پلتفرم‌هایی صحبت می‌شود که در دنیای امروز جزء حیاتی بازارها هستند.

او افزوده است که رشد اقتصاد دیجیتال با گسترش سطح دسترسی پهن‌باند امکان‌پذیر است و بررسی‌های جهانی بخوبی نشان می‌دهد پهن‌باند زیربنای رشد اقتصادی است؛ به همین دلیل اگر کسی در مورد معیشت و اقتصاد صحبت می‌کند، اما با رشد دسترسی پهن‌باند مخالف است، نماد تناقض‌گویی است.

به اعتقاد وزیر ارتباطات، اگر معیشت مهم است؛ یعنی باید دسترسی پهن‌باند را گسترش داد و به عکس؛ اگر کسی با دسترسی پهن‌باند مخالفت کرد؛ او بدون تردید معیشت مردم را نشانه گرفته است.

راه‌اندازی نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور

استارتاپ ۳۶۰، از آغاز به کار، نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور با نشان «لینکنت» با هدف ارایه خدمات به کسب و کارهای نوپا، خبر داد.

بر اساس این گزارش، نخستین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور طی یک کنسرسیوم متشکل از استارتاپ لینکپ، فناپ تلکام و شناسا به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر شکل گرفت و ارایه خدمت به کسب و کارهای نوپا را آغاز کرد.

هدف اصلی شبکه لینک‌نت هوشمند‌تر کردن زندگی از طریق امنیت خانه‌ها، محل‌کار، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عنوان شده است.

فناوری‌های جدید برای شارژ موبایل

زومیت از دنیای فناوری گزارش داده است، فناوری شارژ از راه دور موتورولا، هفت گوشی را همزمان شارژ می‌کند.

موتورولا روز گذشته اعلام کرد موفق به طراحی سیستمی شده است که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌ها را از فاصله‌ دور به شکل کاملا بی‌سیم شارژ کرد.

سیستم شارژ موتورولا ساعاتی پس از به نمایش‌ گذاشته شدن فناوری شارژ هوایی شیائومی معرفی شد.

فناوری موتورولا می‌تواند دستگاه مقصد را از فاصله‌ی یک متری شارژ کند؛ البته به شرطی که هیچ مانعی بین شارژر و دستگاه مقصد وجود نداشته باشد. اما سیستم شارژ شیائومی دستگاه‌های مقصد را تا شعاع چندین متری شارژ می‌کند و موانع، هیچ تاثیری روی نحوه‌ کارکرد آن ندارند.

شکایت شیائومی از آمریکا

دیجیاتو از دنیای فناوری خبر داده است که شیائومی از وزارت دفاع و خزانه‌داری آمریکا شکایت کرده و قرارگیری در لیست سیاه را به چالش کشیده است.

وزارت دفاع دولت ترامپ در روزهای پایانی فعالیت خود، ۹ شرکت چینی دیگر از جمله شیائومی، دومین تولید کننده بزرگ موبایل در دنیا را به فهرست سیاه «شرکت‌های نظامی کمونیستی چین» اضافه کرد.

با قرارگیری در این فهرست، سرمایه‌گذاران آمریکایی نمی‌توانند سهام این کمپانی چینی را خریداری کنند. شیائومی، به دنبال حکم دادگاه برای پایان دادن به قرارگیری در لیست سیاه است و چنین اقدامی را خلاف قانون اساسی می‌داند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....