تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 13:38
کد خبر : 26524

افزایش قیمت مرغ به دلیل مشکلی بود که در توزیع حادث شد

افزایش قیمت مرغ به دلیل مشکلی بود که در توزیع حادث شد

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: گزارش وزارت بهداشت حاکی از کاهش آمار بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا است. واعظی در حاشیه جلسه امروز هئیت دولت با اعلام تشکر و قدردانی دولت از همکاری خوب مردم و کسبه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: صداوسیما در طول ۹ ماه گذشته پشتیبان بسیار خوبی برای

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: گزارش وزارت بهداشت حاکی از کاهش آمار بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا است.

واعظی در حاشیه جلسه امروز هئیت دولت با اعلام تشکر و قدردانی دولت از همکاری خوب مردم و کسبه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: صداوسیما در طول ۹ ماه گذشته پشتیبان بسیار خوبی برای دولت در زمینه اطلاع رسانی و اگاهی بخشی مردم بود و در این مدت نقش بسیار موثری در ارتقای اگاهی‌های مردم داشته است. وی افزود: در جلسه امروز وزیربهداشت درمان واموزش پزشکی گزارشی از روند افزایش بیماریابی ارائه کرد و آماری از کاهش بیماران بستری و شمار فوتی‌ها در دو هفته اخیر ارائه کرد که الحمد الله خبر خیلی خوب بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از   بازار ،  رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بخشی از وقت جلسه امروز هئیت دولت به بررسی مصوبه روز گذشته مجلس اختصاص یافت و اکثر اعضای دولت نگرانی خود را نسبت به این مصوبه ابراز کردند و بر این نکته تاکید شد که در جریان تصویب این مصوبه؛ نظر مشورتی وزارتخانه‌ها و بخش‌های ذیربط دریافت نشده است و طرح از پختگی لازم برخوردار نیست و نحوه اجرای ان مشکلاتی را برای روابط خارجی و در داخل کشور ایجاد خواهد کرد. واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی از جمله مرغ گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت نیز مطرح شد و اقای رئیس جمهور هم تاکید کردند که موضوع توزیع باید به دقت بررسی شود چراکه هم دولت خریدهای مورد نیاز را انجام داده و هم تولید داخل عرضه می‌شود فقط مشکل کوچکی در بحث توزیع بود که تذکرات لازم داده شد.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ به دلیل مشکلی بود که در توزیع حادث شد که با تذکراتی که داده شد افزایش مقطعی قیمت حل شد و قیمت‌ها هم اکنون در حال کاهش است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص ناهماهنگی موجود میان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌های دامی گفت: مسئولیت هریک از این وزارتخانه‌ها مشخص است نهاده‌های مورد نیاز به تشخیص وزارت جهاد کشاوزری توسط وزارت صمت خریداری می‌شود و به محض ورود برای توزیع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و این روندی است که چندسالی است در حال انجام است

وی افزود: این کاردرستی نیست که وقتی مشکلی حادث می‌شود همه به دنبال مقصر بگردند؛ وظایف هریک از دستگاه‌ها مشخص است و بلافاصله پس از بروز مشکل به دستور اقای رئیس جمهور کمیته خاصی تشکیل و موضوع رسیدگی شد و الان هم شاهد روند نزولی قیمت در بازار هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اخبار مبنی بر ورود ۲۵۰۰ دستگاه کامیون به کشور گفت: دولت از سال ۹۵ با توجه به افزایش میانگین عمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ۴۵ تا ۵۵ سال تصمیم گرفت تا با مشارکت فعالان بخش حمل و نقل و کمک دولت بستر لازم برای خریداری خط تولید کامیون در داخل کشور فراهم شود و فعالان این صنعت نیز در راستای این طرح اقدام به واریز وجه کردند، اما در استانه ورود خطوط تولید، شرکت‌های طرف قرارداد به دلیل فشارهای آمریکا از تحویل آن خودداری کردند.

وی افزود: در این شرایط کامیوندارانی که اقدام به واریز وجه کرده بودند پیگیر مطالبات خود بودند لذا وزارت صمت تدبیر کرد تا با ورود کامیون‌هایی با حداکثر دو سال یا دو سال ونیم برای نوسازی ناوگان اقدام شود و هم اکنون هم این کامیون‌ها وارد شده و هماهنگی با وزارت صمت، راه و شهرسازی و بانک مرکزی برای مکانیزم ورود ان‌ها د رحال انجام است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برهمین اساس اخیرا نامه‌ای به خدمت اقای رئیس جمهور ارسال شد و ایشان تاکید کردند به شرط اطمینان از تامین قطعا یدکی و ارائه خدمات پس از فروش این کامیون‌ها وارد شود که در همین راستا وزارت راه و شهرسازی اخیرا مجوز ورود کامیون‌هایی را که ارائه خدمات پس از فروش ان‌ها در کشورقطعی است صادر شد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....