تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 12:04
کد خبر : 29358

افزایش قیمت طلا و نقره با هدایت بازارهای خارجی

افزایش قیمت طلا و نقره با هدایت بازارهای خارجی

قیمت‌های آتی طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش یافت. بازار فلزات گرانبها در طول معاملات روز گذشته تا حدودی توسط بازارهای خارجی که حاکی از کاهش شاخص دلار آمریکا و افزایش قیمت نفت خام بود، هدایت شد. اقتصاددان؛ اگرچه افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها هم محدود بود اما به نظر می‌رسد

قیمت‌های آتی طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش یافت. بازار فلزات گرانبها در طول معاملات روز گذشته تا حدودی توسط بازارهای خارجی که حاکی از کاهش شاخص دلار آمریکا و افزایش قیمت نفت خام بود، هدایت شد.

اقتصاددان؛ اگرچه افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها هم محدود بود اما به نظر می‌رسد در روزهای میانی معاملاتی هفته، با وجود نگرانی‌های ایجاد شده با افزایش شدید موارد ابتلا به کووید – ۱۹ بازارها تا حدودی به ثبات رسیده‌اند. بر این اساس روز چهارشنبه، طلای آتی فوریه با افزایش ۶.۶ دلاری به قیمت ۱۸۷۶.۳۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۲۳ دلاری به قیمت ۲۵.۷۶۵ دلار معامله شد.

بازارهای جهانی سهام عمدتا روند صعودی داشت. در ایالات متحده هم دو شاخص از سه شاخص اصلی افزیش یافت. به نظر می‌رسد بازار توجه چندانی به تهدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه بسته محرک دوم را امضا نخواهد کرد، نداشته است. ترامپ عنوان کرده قصد وی در نظر گرفتن اعتبار بیشتری برای افراد است و می‌خواهد مبلغی را که کنگره برای افراد در نظر گرفته تا سه برابر افزایش دهد. اگرچه گفته می‌شود ترامپ در نهایت این لایحه را وتو نخواهد کرد و حتی اگر آن را امضا نکند به زودی رییس‌جمهوری آتی، بسته فعلی را با همین مشخصات به امضا خواهد رساند.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد معامله گران و سرمایه‌گذاران هنوز با تردید در بین بازارها حرکت می‌کنند، بدون تردید می‌توان این سرگردانی را ناشی از ارزیابی پیامدهای نوع جهش یافته کووید -۱۹ دانست که در بریتانیا به سرعت در حال گسترش بوده و احتمالا به دیگر کشورها نیز راه یافته باشد.

بازارهای اروپا به روند ادامه پیشرفت مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا در توافقنامه تجاری برگزیت واکنش مثبت نشان داده‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال اعلام توافق طی یک تا دو روز آینده به شدت افزایش یافته است.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز گذشته کاهش یافت. در بازارهای مهم خارجی نیز قیمت نفت خام فوریه نیمکس با افزایشی قابل توجه به ۴۸.۲۰ دلار در بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده ۰.۹۲ درصدی معامله شد.

افزایش قیمت طلا و نقره با هدایت بازارهای خارجی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه در میان روند صعودی نمودارهای روزانه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا رسیدن به سطح مقاومت ثابت معاملات آتی دسامبر و قیمت بالاتر از ۱۹۷۳.۳۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها بردن معاملات به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست طلا بالاترین سطح قیمت معاملات روز سه شنبه یعنی ۱۸۸۸.۹۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا بر روی کمترین قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۱۸۵۹ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

افزایش قیمت طلا و نقره با هدایت بازارهای خارجی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس در میان روند صعودی قیمت در نمودارهای روزانه، از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاتر از سطح مقاومت فنی ۲۷.۶۳۵ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۴ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره ۲۶ دلار و سطح مقاومت دوم رسیدن به بالاترین قیمت معاملات روز سه شنبه یعنی ۲۶.۸۱۵ دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست در کمترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۵.۱۲ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....