تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 23:33
کد خبر : 57087

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

قیمت دلار آزاد در هفته اخیر به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد، همراه با آن متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل رشد کرد و روی بیشترین مقدار سال جاری قرار گرفت. هفته اخیر چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار بود. اقتصاددان: هفته اخیر قیمت دلار تغییرات قابل توجهی را به ثبت رساند. قیمت دلار بازار

قیمت دلار آزاد در هفته اخیر به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد، همراه با آن متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل رشد کرد و روی بیشترین مقدار سال جاری قرار گرفت. هفته اخیر چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار بود.

اقتصاددان: هفته اخیر قیمت دلار تغییرات قابل توجهی را به ثبت رساند. قیمت دلار بازار آزاد به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد و در طول معاملات روز چهارشنبه بالای مرز حساس ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان پایدار ماند.

قیمت دلار متشکل نیز هم جهت با قیمت دلار آزاد افزایش یافت. متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته گذشته برای اولین بار از هفتم فروردین، وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد.

قیمت متوسط هفتگی دلار متشکل در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته رشد کرد و روی ۲۵ هزار و ۲۱۱ تومان قرار گرفت. متوسط هفتگی قیمت یورو متشکل نیز در هفته اخیر افزایش یافت و روی ۲۹ هزار و ۵۴۲ تومان ایستاد. این رقم از هفته دوم سال بی‌سابقه بود.

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

افزایش عرضه دلار متشکل

همراه با افزایش قیمت دلار، عرضه آن در بازار متشکل رشد کرد. عرضه دلار در هفته اخیر ۳۹ میلیون و ۷۲۴ هزار بود. از ابتدای سال جاری تنها در سه هفته دیگر، عرضه دلار از این مقدار بالاتر بود. باید دید در صورت پایداری قیمت دلار در سطوح کنونی آیا بانک مرکزی در هفته‌های آتی نیز به این اندازه دلار وارد بازار می‌کند یا خیر!

بر خلاف دلار عرضه یورو در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته افت کرد. عرضه یورو در هفته اخیر تقریبا نصف هفته گذشته بود و روی ۳ میلیون و ۴۵ هزار قرار داشت.

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

افزایش قیمت دلار

در هفته اخیر قیمت دلار بازار آزاد به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد، همراه با آن متوسط هفتگی قیمت دلار نیز رشد کرد و به مرز ۲۶ هزار تومان نزدیک شد. متوسط قیمت دلار در هفته اخیر ۲۵ هزار و ۹۲۸ تومان بود، این رقم از هفته چهارم سال جاری سابقه نداشت.

متوسط هفتگی قیمت دلار در سامانه سنا نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و در کانال ۲۵ هزار تومان پیشروی کرد و روی ۲۵ هزار و ۴۵۹ تومان قرار گرفت. (متوسط قیمت دلار سنا نیز در هفته اخیر در محدوده‌ای قرار گرفت که از هفته چهارم سال بی‌سابقه بود)

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

رشد قیمت‌ها در بازار یورو

متوسط قیمت یورو در هفته اخیر تقریبا نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود. متوسط قیمت یورو آزاد در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته ۶ تومان رشد کرد و روی رقم ۳۰ هزار و ۴۱۷ تومان قرار گرفت. (این رقم از هفته چهارم سال بی‌سابقه بود)

متوسط قیمت یورو سنا نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و به مرز ۳۰ هزار تومان نزدیک شد. متوسط قیمت یورو سنا در هفته اخیر ۲۹ هزار و ۹۷۳ تومان بود. مانند یورو آزاد، رکورد قیمتی یورو سنا نیز در حال افزایش است. متوسط هفته اخیر قیمت یورو سنا در محدوده‌ای بود که از هفته چهارم سال سابقه نداشت.

افزایش فراگیر قیمت‌ دلار و یورو در چهارمین هفته پرتزریق سال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....