تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 18:21
کد خبر : 6925

افزایش عجیب قیمت دلار/ یورو ۱۷.۳۵۰ تومان شد ۹۸/۱۲/۲۶

افزایش عجیب قیمت دلار/ یورو ۱۷.۳۵۰ تومان شد ۹۸/۱۲/۲۶

امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته می‌شود که در قیاس با دیروز افزایشی برابر با ۸۵۰ تومان را نشان می‌دهد. فعالان بازار می گویند موج خرید دلار از امروز صبح سبب شد بازارساز با هدف ممانعت از ایجاد رانت و افزایش فاصله قیمتی دست به بالا

امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته می‌شود که در قیاس با دیروز افزایشی برابر با ۸۵۰ تومان را نشان می‌دهد.

فعالان بازار می گویند موج خرید دلار از امروز صبح سبب شد بازارساز با هدف ممانعت از ایجاد رانت و افزایش فاصله قیمتی دست به بالا بردن قیمت‌ها بزند اما قیمت خرید دلار از مردم در صرافی های بانکی همچنان ۱۴ هزا و ۸۰۰ تومان است.

به این ترتیب بازارساز با این تصمیم این سیگنال را به بازار می دهد که دوره بالا ماندن قیمت دلار زودگذر خواهد بود.

بر این اساس همزمان با افزایش قابل توجه قیمت دلار، هر یورو نیز با رشدی ملموس به ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید که نسبت به روز کاری قبل افزایشی نزدیک به ۶۵۰ تومان را نشان می دهد. نرخ خرید یورو نیز در صرافی‌های بانکی برابر با ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شد. این رشد بی سابقه از پس سه روز ماندگاری نرخ دار در کانال ۱۴ هزار تومان اتفاق افتاد. افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که بررسی‌ها نشان می‌دهد مشتری اسکناس ارزی به دلیل شیوع کرونا به حداقل رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....