تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 11:55
کد خبر : 18882

افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد با وجود تحریم ها

افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد با وجود تحریم ها

بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از افزایش سرمایه گذاری در این مناطق با وجود تحریم ها خبر داد.  مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در سال ۹۷، شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت که این

بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از افزایش سرمایه گذاری در این مناطق با وجود تحریم ها خبر داد.

 مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در سال ۹۷، شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت که این رقم در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، بانک با بیان اینکه امسال نیز روند افزایش سرمایه گذاری را در این مناطق شاهد هستیم افزود: علت افزایش سرمایه گذاری داخلی آن است که هم واردات کالا محدود شده و هم قیمت کالاها با توجه به افزایش قیمت ارز بسیار بالا رفته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه شرایط برای تولید به نحو مناسب فراهم است گفت: کالاهای تولیدی صادراتی به علت ارز آوری برای کشور از ارزش کالایی بسیار بالاتری برخوردارند.

بانک با اشاره به شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: در بخش عمرانی و زیرساختی به علت ویروس کرونا مقداری تولیدات کاهش پیدا کرد اما خوشبختانه فعالیت تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شکل گرفت و در حال حاضر هیچ کندی در آن مشاهده نمی شود.

وی گفت: فعالیت مناطق آزاد ویژه اقتصادی تقریباً بر اساس برنامه پیش می رود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....