تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 10:50
کد خبر : 59065

افزایش سرمایه ولشرق در شش ماهه دوم سال

افزایش سرمایه ولشرق در شش ماهه دوم سال

سودآوری ۱۸۸ درصدی ولشرق در ۶ ماه ریاحی عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ ایران و شرق از افزایش سرمایه در گردش برای سال جاری خبر داد. حامد تاجمیر ریاحی عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ ایران و شرق از افزایش سرمایه در گردش برای سال جاری خبر داد. او گفته که این شرکت در شش ماهه

سودآوری ۱۸۸ درصدی ولشرق در ۶ ماه

ریاحی عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ ایران و شرق از افزایش سرمایه در گردش برای سال جاری خبر داد.

حامد تاجمیر ریاحی عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ ایران و شرق از افزایش سرمایه در گردش برای سال جاری خبر داد.

او گفته که این شرکت در شش ماهه سال جاری سودآوری قابل توجهی داشته و برای توسعه و سودآوری بیشتر قرار است از محل مطالبات آورده افزایش سرمایه در گردش بدهد که فعلا منتظر دریافت مجوز آن است.

شرکت لیزینگ ایران و شرق یکی از شرکت‌های مالی پذیرفته شده در بورس است که سهام آن با نماد “ولشرق” در بازار اول فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش شش ماهه حسابرسی نشده منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری (از دی ماه سال ۹۹ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰) توانسته ۷ میلیارد تومان درآمد خالص داشته باشد که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۸۸ درصد رشد داشته باشد. ریاحی عضو هیات مدیره این شرکت دلیل سود آوری شرکت در گزارش شش ماهه را، استفاده شرکت از منابع مالی حاصل از افزایش سرمایه می‌داند که سال گذشته از محل آورده به منابع مالی شرکت اضافه شده است.

این شرکت هم کنون با میانگین حجم ماهانه ۶ میلیون واحد، نسبت پی به ای ۱۸ و قیمت پایانی ۶.۶۷۵ ریال در تابلوی بورس معامله شود.

او می‌گوید: سود شش ماه شرکت لیزینگ ایران و شرق نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است و دلیل آن افزایش سرمایه‌ای است که شرکت سال قبل داشت و توانست از این منابع که به دست شرکت رسیده فعالیت جهت سودآوری استفاده کند.

بر عکس برخی از شرکت‌ها که بالا رفتن نرخ دلار بر سودآوری آن‌ها موثر است در شرکت لیزنیگ افزایش دلار تاثیری ندارد

  به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار  ،   ریاحی اینکه چگونه افزایش سرمایه بر سودآوری شرکت تاثیر داشته را این گونه توضیح داد: افزایش سرمایه هم اعتبار شرکت را نزد بانک بالا می‌برد که سبب می‌گردد بانک وام بیشتری به ما بدهد و هم شرکت می‌تواند تسهیلات بالاتری  پرداخت کند.

عضو هیات مدیره این شرکت، نوسانات نرخ دلار بر روی سودآوری شرکت را بی تاثیر می‌داند و می‌گوید: بر عکس برخی از شرکت‌ها که بالا رفتن نرخ دلار بر سودآوری آن‌ها موثر است در شرکت لیزنیگ افزایش دلار تاثیری ندارد. در واقع شرکت لیزینگ یکسری تسهیلات از بانک می‌گیرد و به افرادی که نیاز به تامین مالی دارند می‌دهد که نرخ این تسهیلات از بانک مرکز مشخص می‌گردد و با و با نوسان دلار،   نرخ‌ها تسهیلات بالا و پایین نمی‌شود، به عبارت دیگر این شورای عالی پول و اعتبار است که این نرخ‌ها را تعیین می‌کند و ما موظف به اجرای آن هستیم.

محل درآمد لیزینگ در دست بانک مرکزی
توضیحی که او در مورد فعالیت لیزینگ داد این بوده که این شرکت‌ها در قالب فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک برای متقاضیان و شرکت‌ها تامین مالی می‌کنند به عنوان مثال یک تولید کننده قصد دارد که  ماشین الات جدید به خطر خود اضافه کند، اما منابع کافی در اختیار ندارید، این شخص به لیزنیگ مراجعه می‌کند و شرکت به اعتبار یا فروش اقساطی به آن شخص وام می‌دهد.

به گفته ریاحی تفاوت این نوع از تسهیلات با بانک در نرخ سود وام و همچنین راحتی دریافت تسهیلات است. در شرگت‌های لیزینگ معمولا نرخ بیشتر است ولی فرایند اخذ وام نسبت به بانک‌ها راحتر است به عنوان مثال اگر فردی قصد دریافت یک وام ۴میلیارد تومانی از بانک داشته باشد باید حداقل چندین ماه صبر کند و شرایط خاصی هم داشته باشد، اما  در شرکت‌های لیزینگ وام بعد از یک اعتبار سنجی، ظرف مدت دو الی سه هفته داده می‌شود.

ریاحی سودآوری یک شرکت لیزینگ را تنها از محل دادن وام به شرکت‌ها و اشخاص عنوان کرد و به گفته او مجوز هیچ خدمت دیگری را این شرکت‌ها ندارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری مشتریان بیشتری برای دریافت وام داشتید؟ گفت: تفاوت چندانی نکرده است، اما به دلیل وجود کرونا و شرایط کنونی مووقات بیشتر شده اما هیچ گونه مطالبات مشکوک الوصولی شرکت نداشته است.

خبری که ریاحی در مورد فعالیت شرکت در سال جاری داد افزایش سرمایه در جریان است که از محل مطالبات آورده قرار است انجام شود و مطمئن در سودآوری شرکت تاثیر زیادی خواهد داشت.

شاخص بورس تهران در ۷ شهریور ماه حدود ۲ هزار ۳۰۰ واحد ریخت و بر خلاف روزهای گذشته سبب شد که عدد شاخص کمی عقب نشینی کند و بر روی یک میلیون ۵۷۳ هزار واحد قرار بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....