تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 16:46
کد خبر : 91154

افزایش سرقت در تهران طی ۳ ماه گذشته

افزایش سرقت در تهران طی ۳ ماه گذشته

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش هفت درصدی سرقت در سه ماه گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش آمار سرقت در تهران باید فکری جدی‌تر برای این موضوع کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر اخبار سرقت زیاد به گوش می‌رسد و شاید روزی نباشد که

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش هفت درصدی سرقت در سه ماه گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش آمار سرقت در تهران باید فکری جدی‌تر برای این موضوع کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر اخبار سرقت زیاد به گوش می‌رسد و شاید روزی نباشد که خبری از سرقت از منزل، مغازه، کیف قاپی، موبایل قاپی، سرقت خودرو از سوی سارقان در مطبوعات و رسانه منعکس نشود، این موضوع هم موجب نگرانی مردم شده است چون به نوعی حس ناامنی را در جامعه اشاعه می دهد و مردم هم هر لحظه با شنیدن اخبار سرقت در انتظار این مساله هستند که پلیس با دستگیری سارقان نسبت به کشف اموال مسروقه آنها اقدام جدی انجام دهد.

امسال نیز چندین مورد سرقت مهم از سوی پلیس پایتخت اعلام شد که در راستای این موضوع نیز پلیس خبر از دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه داده است، شاید یکی از مهمترین سرقت‌هایی که در روزهای اخیر مانور زیادی روی آن داده شد، سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران بود که پلیس با هوشیاری کارآگاهان پایتخت در کمتر از ۴۸ ساعت سارقان و بخش اعظمی از اموال مالبختگان را کشف کرد.

سرقت تعداد قابل توجهی تجهیزات پزشکی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، دستگیری سارقان زورگیر در نیاوران، دستگیری ۲ سارق از منزلی در شمال تهران، کشف ۶۰ فقره موبایل قاپی در مرکز تهران، دستگیری سارق منزل محله دربند و کشف اموال سرقتی، دستگیری چهار سارق کابل برق های فشار قوی حین سرقت، دستگیری سارق منزل لحظاتی پس از سرقت و با اقدام به موقع پلیس در محله نارمک، شناسایی و متلاشی شدن یک باند بزرگ از سارقان موبایل قاپ در پایتخت، دستگیری ۲ سارق محتویات خودرو حین سرقت در محله شهر زیبا، دستگیری موبایل قاپی حین سرقت و زورگیری در محله شهر زیبا، دستگیری موبایل قاپ حرفه ای شمال تهران حین سرقت در محله نیاوران با موتورسیکلت سرقتی، دستگیری سارق محتویات خودرو حین سرقت و کشف یک قبضه سلاح کمری و تعدادی اموال سرقتی محله مشیریه بخشی از اخبار سرقت که امسال در رسانه انعکاس یافته است.

همچنین رییس پلیس پایتخت پیشتر از انهدام ۶۰ باند با ۲۵۸ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در قالب اجرای طرح کاشف خبر داد و گفت: ۶۷ نفر از سارقان دستگیر شده زورگیر و کیف قاپ و ۶۱ نفر نیز از سارقان منزل و اماکن بودند. این افراد تاکنون بالغ بر دو هزار و ۸۷ سرقت اعم از خودرو، موتور، کیف قاپی، منازل و مغازه اعتراف کردند.

آمار سرقت اولی در تهران نگران‌کننده نیست

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره افزایش سرقت در تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: سرقت‌ها در طول سه ماه گذشته در تهران هفت درصد افزایش دارد و باید برای زمینه‌هایی که باعث می‌شود این سرقت‌ها به وقوع بپیوندد فکر جدی‌تری داشته باشیم.

وی گفت: برای جلوگیری از این نوع سرقت‌ها و ایجاد امنیت در جامعه، در کنار تمام اقداماتی که صورت می‌گیرد، معتقدیم که باید برخورد با مجرمان و سارقان در پایتخت قاطع‌تر و جدی‌تر دنبال شود و هزینه سنگین برای مجرمان ایجاد شود تا کمتر به سرقت اقدام کنند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که پلیس برای کاهش آمار سرقت در تهران چه برنامه‌هایی در دست اقدام دارد، توضیح داد: پلیس پایتخت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد تا بتوانیم امنیت خوبی در مبارزه با سارقان برای مردم ایجاد کنیم.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه آیا این سارقان به عنوان افرادی هستند که برای بار اول سرقت داشته‌اند، تصریح کرد: اینکه اعلام کنیم چه درصدی از این سرقت‌ها از سوی افرادی بوده که برای بار اول سرقت کرده‌اند در این زمینه آمار دقیقی نداریم اما باید گفت که آمار سرقت اولی در تهران آنقدر نگران‌کننده نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بگوییم که در این مدت سرقت اولیه توسط سارقان در پایتخت زیاد شده است، ادامه داد: در میان سرقت‌هایی که در تهران انجام می‌شود متاسفانه افرادی هم هستند که برای بار اول اقدام به سرقت کرده‌اند اما آمار این افراد به عنوان سرقت اولی زیاد جای نگرانی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....