تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 10:57
کد خبر : 59071

افزایش سرعت خدمات رسانی با پیک های پهبادی

افزایش سرعت خدمات رسانی با پیک های پهبادی

کمپانی وینگ که طراحی انواع پهباد های بدون سرنشین را در کارنامه دارد، مجموعه ای از محصولاتش را به عنوان پیک های پهبادی وارد خدمات شهری نمود.  کمپانی وینگ (Wing) که در تولید و طراحی پهبادهای هوشمند فعالیت دارد مجموعه ای از محصولات خود را به عنوان پهباد پیک در اختیار برخی از  ارائه دهندگان

کمپانی وینگ که طراحی انواع پهباد های بدون سرنشین را در کارنامه دارد، مجموعه ای از محصولاتش را به عنوان پیک های پهبادی وارد خدمات شهری نمود.

 کمپانی وینگ (Wing) که در تولید و طراحی پهبادهای هوشمند فعالیت دارد مجموعه ای از محصولات خود را به عنوان پهباد پیک در اختیار برخی از  ارائه دهندگان خدمات شهری  از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها، بوتیک ها و غیر قرار داده است. این خدمات برای اولین بار  برای ساکنان شهر لوگان ۳۰۰ هزار نفری  اجرایی شد که بیش از ۵۰ هزار مورد پیک هوایی را در بر گرفته است.

این کمپانی که زیر مجموعه شرکت آلفابت (Alphabet) می باشد از پهباد های خود برای ارسال کالاهای گوناگون به خانه مشتریان بهره گرفته است که شامل   بیش از ۱۰ هزار فنجان قهوه تازه، ۱۷۰۰ بسته میان‌وعده برای خانواده‌هایی که در قرنطینه بوده‌اند و بیش از ۱۲۰۰ غذای گرم مانند مرغ سرخ‌شده،تجهیزات سخت افزاری، پوشاک، ارسال کتاب از کتاب فروشی ها و مهم تر  ارسال کتاب به دانش آموزان قرنطینه شده و غیره می باشد.

 شرکت آلفابت (Alphabet )  از پهباد های خود برای ارسال کالاهای گوناگون به خانه مشتریان بهره گرفته است که شامل   بیش از ۱۰ هزار فنجان قهوه تازه، ۱۷۰۰ بسته میان‌وعده برای خانواده‌هایی که در قرنطینه بوده‌اند و بیش از ۱۲۰۰ غذای گرم مانند مرغ سرخ‌شده، تجهیزات سخت افزاری، پوشاک، ارسال کتاب از کتاب فروشی ها و مهم تر  ارسال کتاب به دانش آموزان قرنطینه شده و غیره می باشد

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار  ،  کمپانی وینگ شروع خطوط سرویس  دهی پهباد پیک در شهر لوگان را یک گام بلند در کاهش ترافیک های شهری  و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتری ها می داند و در این باره اعلام نمود : که در نخستین هفته ماه اوت، بیش از ۴۵۰۰ مورد تحویل با پهپاد در شهر لوگان انجام شده است و در هر ۳۰ ثانیه یکی از این در خواست ها ثبت شده که  در  کمتر از یک ساعت کالا مورد نظر به مشتری ها تحویل داده شده است.

گفتنی است، نوع هواپیما  و مسیر پرواز بر اساس محل زندگی و نوع سفارش خود مشتری  انتخاب خواهد شد و جالب تر اینکه  در طول مدت پرواز مشتریان می‌توانند پهپادها را با کمک تلفن همراه خود ردیابی کنند؛ پس از رسیدن پهباد به مقصد مورد نظر  و تایید دریافت کننده، بسته ها از طریق یک ریسمان  به پایین فرستاده خواهد شد و پهباد به مسیر استعلام شده دیگر عازم می شود.

البته، کمپانی وینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴  از سوی یک کمپانی استرالیایی  معرفی شده که بعدها در سال ۲۰۱۹  به اولین شرکت تحویل هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل شد که تأییدیه اداره هوانوردی فدرال آمریکا را از آن خود کرد؛ این شرکت که برخی از خدمات تحویل تجاری را نیز در شهر کریستینبورگ ایالت ویرجینیا ارائه می‌دهد، سال گذشته در سرخط اخبار قرار گرفت و به خاطر همه‌ گیری کووید-۱۹، به کتاب‌ داران کمک کرد تا کتاب‌ها را در خانه به دانش‌ آموزان تحویل دهند.

گفتنی است، نوع هواپیما  و مسیر پرواز بر اساس محل زندگی و نوع سفارش خود مشتری  انتخاب خواهد شد و جالب تر اینکه  در طول مدت پرواز مشتریان می‌توانند پهپادها را با کمک تلفن همراه خود ردیابی کنند؛ پس از رسیدن پهباد به مقصد مورد نظر  و تایید دریافت کننده، بسته ها از طریق یک ریسمان  به پایین فرستاده خواهد شد و پهباد به مسیر استعلام شده دیگر عازم می شود

ناگفته نماند،   رویای پیک های پهبادی تنها مختص به شرکت آلفابت و وینگ نبود و سایر کمپانی ها از جمله   یوپی‌اس (UPS) و آمازون (Amazon) نیز به دنبال ارائه خدمات به سبک پهبادی بوده اند، اما موانع ایمنی و نظارت انجام عملیات های پهبادی را بشدت کاهش داد و بسیاری از وعد های مدیران آمازون برای افزایش  این نوع خدمات در مراحل اولیه خود باقی مانده است؛ علاوه بر دو کمپانی نامبرده غول حمل و نقل DHL که در صدر لیست  خدمات پهبادی است  اخیرا  پروژه تحویل با پهپاد  Parcelcopter  خود را تا اطلاع ثانوی لغو نمود.

اما به نظر ی رسد چالش های پیش روی این سه کمپانی، نتنها  شرکت وینگ را از ارائه خدمات به سبک پهبادی منصرف نکرده است بلکه افزایش آمار با ظرفیت ۱۰۰ هزاری را برای وی  رقم خواهد زد. وینگ در بیانیه اخیر خود اعلام نمود  که شهر لوگان از نظر اندازه با نیواورلئان، فلورانس و منچستر قابل مقایسه  است و به زودی ارائه خدمات در این شهرها شروع می شود. به گفته این شرکت، موفقیت لوگان در آینده‌ای نه چندان دور در سایر شهرها نیز تکرار خواهد شد و طی آن، خدمات مشابه با حجم زیاد، به واسطه پهپاد در شهرهای مشابه و حتی بزرگتر در سراسر جهان ارائه می‌شوند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....