تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 21:12
کد خبر : 36677

افزایش سرعت اینترنت ایران

افزایش سرعت اینترنت ایران

تداوم سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ افزایش سرعت اینترنت ایران، تعداد کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، تاکید واتس‌اپ بر تداوم سیاست جدید حریم خصوصی و خطرهای جدی ShareIt برای گوشی‌های اندرویدی، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند. جدیدترین گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان برای ژانویه ۲۰۲۱ از افزایش سرعت اینترنت در ایران

تداوم سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ

افزایش سرعت اینترنت ایران، تعداد کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، تاکید واتس‌اپ بر تداوم سیاست جدید حریم خصوصی و خطرهای جدی ShareIt برای گوشی‌های اندرویدی، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

جدیدترین گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان برای ژانویه ۲۰۲۱ از افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز،   دیجیاتو در این مورد گزارش داده است که اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان منتشر می‌کند که در جدیدترین آن برای ژانویه ۲۰۲۱، شاهد کاهش میانگین سرعت اینترنت موبایل در سطح جهان هستیم که پس از چندین ماه چنین اتفاقی رخ داده است. میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل از ۴۷.۲۰ مگابیت بر ثانیه در دسامبر ۲۰۲۰ به ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، در هر دو بخش ثابت و موبایل بهبود عملکرد را تجربه کرده. میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران با بیش از ۱ مگابیت بر ثانیه افزایش نسبت به دسامبر ۲۰۲۰، به ۱۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است. این سرعت باعث شده کشورمان با ۵ پله صعود نسبت به ماه دسامبر، در رتبه ۱۳۱ جدول به چشم بخورد.

سرعت اینترنت در ایران در بخش موبایل هم بهبود پیدا کرده و با سه رتبه صعود، در رده ۸۵ قرار گرفته. در حالی که سرعت اینترنت موبایل کشورمان در دسامبر ۲۰۲۰ برابر ۲۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه از سوی اسپیدتست اعلام شده بود، در ژانویه این سرعت به ۲۶.۰۹ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

تعداد کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

سایت آی‌تی ایران به نقل از آزاد بهرامی هم‌بنیان‌گذار نوین‌هاب، تعداد کاربران ایرانی فعال در تلگرام را حدود ۵۰ میلیون تخمین زده است؛ یعنی بیش از ۱۰ درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند و با توجه به فیلتر بودن آن در کشور، این سهم قابل توجهی است.

پس از تلگرام، رتبه دوم واتس‌اپ با حدود ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جایگاه دوم و اینستاگرام با ۴۷ میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار دارند.

شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر با ۲ میلیون کاربر فعال و لینکدین با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ShareIt؛ خطری جدی برای گوشی‌های اندرویدی

زومیت از دنیای فناوری خبر داده که اپلیکیشن ShareIt دارای مشکلات امنیتی بسیار زیادی است که همه اطلاعات کاربران را به خطر می‌اندازد.

براساس اطلاعاتی که سازمان Trend Micro منتشر کرده است، Shareit مشکلات امنیتی بسیار زیادی دارد که می‌توانند اطلاعات کاربران را به خطر بیندازند.

اپلیکیشن ShareIt دسترسی‌های بسیار زیادی در گوشی‌های اندرویدی می‌خواهد. این اپلیکیشن می‌تواند به تمام حافظه داخلی گوشی دسترسی پیدا کند و حتی به دوربین و میکروفن دسترسی داشته باشد. ShareIt به موقعیت کاربران و تقریبا به هر اطلاعات دیگری که فکر می‌کنید، دسترسی پیدا می‌کند.

این اپلیکیشن می‌تواند اپلیکیشن‌های دیگر را از روی گوشی حذف کند، با روشن شدن گوشی آماده‌به‌کار شود و حتی حساب کاربری تولید کند و رمز عبور بسازد.

هکرها با استفاده از این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانند به هرچه می‌خواهند دسترسی داشته باشند و مهم‌ترین اطلاعات شما را بدزدند. حتی به‌واسطه Shareit می‌توان بدافزار روی گوشی‌ها قرار داد.

تاکید واتس‌اپ بر تداوم سیاست جدید حریم خصوصی

پیام‌رسان واتس‌اپ علام کرده است که قصد دارد به فرآیند آپدیت سیاست حریم خصوصی خود ادامه دهد و به کاربران فرصت می‌دهد سیاست جدید را درک کرده و اطلاعات بیشتری را درباره آن فراهم می‌کند.

این شرکت ماه گذشته در پی واکنش شدید و انتقاد گسترده از تغییر سیاست حریم خصوصی اعلام کرده بود اجرای آن را به مدت سه ماه به تاخیر می‌اندازد اما توضیح واضحی درباره این که اگر کاربران تا ۱۵ ماه مه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، چه اتفاقی برای حساب کاربری آنها می افتد، وجود نداشت.

واتس‌اپ در ایمیلی که به یکی از شرکای بازرگانی خود ارسال کرده و توسط وب‌سایت تک کرانچ مشاهده شده است، اعلام کرده که از کاربران به تدریج برای موافقت با شرایط جدید سرویس به منظور دسترسی داشتن به همه قابلیتهای واتس‌اپ درخواست می‌کند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....