تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 22:24
کد خبر : 64137

افزایش دسته‌جمعی نرخ سود در همه سررسیدها

افزایش دسته‌جمعی نرخ سود در همه سررسیدها

امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۰ حجم معاملات اوراق بدهی دولت روندی نزولی را تجربه کرد. اقتصاددان: امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با ۲۰ درصد کاهش به ۴۱۲ میلیارد تومان رسید. این معاملات روی ۳۵ نماد اخزا و ۵ نماد اراد انجام شد. معاملات عمده اوراق در

امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۰ حجم معاملات اوراق بدهی دولت روندی نزولی را تجربه کرد.

اقتصاددان: امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با ۲۰ درصد کاهش به ۴۱۲ میلیارد تومان رسید. این معاملات روی ۳۵ نماد اخزا و ۵ نماد اراد انجام شد.

معاملات عمده اوراق در بازار بدهی دولتی به ۳٫۷ هزار میلیارد تومان رسید.

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده در کلیه سررسیدها افزایشی بودند. نرخ اوراق با سررسید یک سال به ۲۲٫۷۲ درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با دو دهم درصد افزایش به ۲۳٫۷۰ درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با دو دهم درصد افزایش به ۲۴٫۶۸ درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم نیز با سه دهم درصد افزایش به ۲۴٫۷۱ درصد رسید.

در این روز روند نرخ بازدهی اوراق آتی نیز شاهد نوساناتی بود. بازدهی این منحنی در سررسید ۴۰۰ روز ۲۳ درصد، در ۶۰۰ روز ۲۴٫۷ درصد و در ۸۰۰ روز ۲۶ درصد بود.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

افزایش دسته‌جمعی نرخ سود در همه سررسیدها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....