تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 11:27
کد خبر : 87854

افزایش حقوق بازنشستگان به خرداد موکول شد؟

افزایش حقوق بازنشستگان به خرداد موکول شد؟

اردیبهشت ماه به انتها رسید اما از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نشد. دولت قرار بود در اردیبهشت ماه با افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کند. انتظار می‌رفت، این افزایش در جلسات بعد از عید فطر هیات دولت تصویب شود. به هر دلیل این افزایش هنوز در نوبت دستورکار هیات دولت

اردیبهشت ماه به انتها رسید اما از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نشد.

دولت قرار بود در اردیبهشت ماه با افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کند. انتظار می‌رفت، این افزایش در جلسات بعد از عید فطر هیات دولت تصویب شود. به هر دلیل این افزایش هنوز در نوبت دستورکار هیات دولت قرار دارد.

نتیجه اینکه به احتمال زیاد حقوق و مستمری این ماه کارگران و کارمندان بازنشسته نیز علی الحسابی پرداخت خواهد شد.

سرنوشت مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه

در همین راستا میرهاشم موسی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اطمینان می‌دهیم به‌محض تصویب میزان و چگونگی افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در هیأت‌ دولت، مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه را در دو روز پایانی همین ماه پرداخت می‌کنیم و مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین را هم در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم.

برای امسال هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون این سازمان، حقوق بازنشستگی را از ۵۷ درصد برای حداقل بگیران تا ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش داد. سوای این قرار است برای امسال باقیمانده متناسب‌سازی اجرایی شود.

هفته پیش سازمان تامین اجتماعی جدول زمانبدی واریز حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران خود را منتشر کرد و همزمان با آن اعلام کرد: به محض افزایش مستمری امسال در هیأت دولت و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، در دو روز پایانی اردیبهشت، مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت پرداخت می‌شود.

در همین رابطه نهادهای صنفی‌ کارگران بازنشسته گفته بودند که فیش‌های حقوقی اردیبهشت ماه آنها براساس احکام سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

در خصوص افزایش حقوق کارمندان بازنشسته نیز شرایط تفاوت چندانی ندارد. صندوق بازنشستگی کشوری منتظر مجوزهای افزایش ۱۰ درصدی سنواتی و متناسب‌سازی از سوی دولت است.

برهمین منوال انتظار می‌رود که کارمندان بازنشسته نیز برای اردیبهشت ‌ماه به صورت علی الحسابی حقوق دریافت کنند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....