تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 23:27
کد خبر : 21463

افزایش ثروت میلیاردرهای جهان با وجود کرونا

افزایش ثروت میلیاردرهای جهان با وجود کرونا

با وجود شیوع ویروس کرونا و صدمات اقتصادی وارد شده به واسطه آن ، مجموع دارایی میلیاردرهای جهان در ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته که ایالات متحده در صدر کشورهای با بیشترین شمار افراد فوق ثروتمند قرار دارد. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بر اساس گزارش جدید بانک سوئیس

با وجود شیوع ویروس کرونا و صدمات اقتصادی وارد شده به واسطه آن ، مجموع دارایی میلیاردرهای جهان در ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته که ایالات متحده در صدر کشورهای با بیشترین شمار افراد فوق ثروتمند قرار دارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بر اساس گزارش جدید بانک سوئیس UBS، مجموع ثروت میلیاردرهای سراسر جهان، به رغم شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گفته نویسندگان، اثبات شده که این رویداد به عنوان یک تسریع‌کننده در تغییر وضعیت میلیاردرها و مشاغل آنها بوده و میلیاردرهای بخش فناوری و افرادی که ثروت خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برندگان جهان در شرایط فعلی هستند.

گفتنی است که ایالات متحده و چین شاهد بیشترین افزایش ثروت برای میلیاردرها بین اواسط سال ۲۰۱۹ و اواسط ۲۰۲۰ بودند که در این کشورها به ترتیب ۶۶۰میلیارد و ۴۹۰میلیارد دلار به دارایی برترین ثروتمندان آنها افزوده شد.

همچنین بیشترین درصد رشد در فرانسه (+۴۷درصد)، چین (+۴۱درصد) و برزیل (+۳۸درصد) ثبت شد.

مجموع ثروت میلیاردرهای جهان از ابتدای ماه آوریل تا پایان ژوئیه سال جاری با ۲۷درصد افزایش به ۱۰٫۲تریلیون دلار رسیده است.

ثروت میلیاردرهای فناوری در همین بازه زمانی تقریبا با ۴۲درصد یا ۵۲۹میلیارد دلار افزایش، به ۱٫۸تریلیون دلار رسید، در حالی که ثروت کارخانه‌داران ۴۴درصد افزایش یافته و به ۹۲۱میلیارد دلار رسیده است.

میلیاردرهایی که معامله کالاهای مصرفی و خرده‌فروشی را انجام می‌دهند، توانستند با گسترش ۴۷۸میلیارد دلاری (۲۶درصد) ثروت، دارایی خود را به ۲٫۳تریلیون دلار برسانند.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیشترین میلیاردرها را داشته‌اند مشاهده می‌کنید؛

افزایش ثروت میلیاردرهای جهان با وجود کرونا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....