تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 21:20
کد خبر : 30759

افزایش تعرفه واردات گوشی

افزایش تعرفه واردات گوشی

 کدام مدل موبایل گران می‌شود؟ افزایش تعرفه واردات گوشی، تفاوت واکنش شرکت‌های فناوری به تحریم ایران و احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۱۴۶ هزار دلار، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.    این روزها، کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ است و امروز خبری منتشر شد که با تصویب این

 کدام مدل موبایل گران می‌شود؟

افزایش تعرفه واردات گوشی، تفاوت واکنش شرکت‌های فناوری به تحریم ایران و احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۱۴۶ هزار دلار، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

 

 این روزها، کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ است و امروز خبری منتشر شد که با تصویب این کمیسیون، حقوق ورودی گمرکی (تعرفه) گوشی‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار، از ۶ درصد به ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   سایت جی‌پلاس این خبر را به نقل از رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده و نوشته است که منتظر گرانی موبایل باشید.

تفاوت واکنش شرکت‌های فناوری به تحریم ایران

دیجیاتو در گزارشی از دنیای این فناوری به این پرسش پرداخته است که چرا گیت‌هاب می‌تواند مجوز لغو تحریم آمریکا را برای ایران بگیرد ولی اپل نه؟

بر اساس این گزارش، نت فرایدمن، مدیرعامل پلتفرم گیت‌هاب، اعلام کرده است که پس از دو سال موفق شده از دولت آمریکا مجوز لغو تحریم و ارائه سرویس‌های پلتفرم خود را برای توسعه‌دهندگان ایرانی بگیرد.

این اتفاق خوشحال کننده است اما یک لحظه بیشتر فکر کنید: یک پلتفرم کاملا حرفه‌ای که مخصوص توسعه‌دهندگان است و به ساخت محصولات جدید کمک می‌کند قادر به دریافت مجوز لغو تحریم آمریکاست، اما اپل به کاربر عادی ایرانی اجازه نمی‌دهد روی آیفون اپلیکیشن تاکسی نصب کند. چرا؟

واقعیت این است که تحریم‌های آمریکا در حوزه فناوری چندان روشن و واضح نیستند. به همین دلیل است که شرکت‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی در قبال تحریم‌ها دارند. همین امروز سامسونگ و شرکت‌های مختلف دیگری در ایران دفتر دارند و موبایل‌ها یا محصولات خود را می‌فروشند اما اگر به دقت توجه کنید می‌بینید که برندی مثل سامسونگ هیچ زمان لپ‌تاپ‌های خود را به شکل رسمی در ایران عرضه نکرد.

عجیب است که اپل، قبل از حضور ترامپ در کاخ سفید تا به حضور در بازار ایران علاقه داشت و پس از آن به این شکل خود را از این بازار دور و حتی به صراحت تلاش کرد تا آیفون را برای کاربران ایرانی بی‌استفاده کند.

از طرفی، نکته بسیار مهمی که در بیانیه اخیر مدیرعامل گیت‌هاب به آن توجه زیادی نشد این بود که همه‌ کاربران و سازمان‌های ایرانی می‌توانند از خدمات رایگان یا اشتراکی‌ (پولی) گیت‌هاب استفاده کنند.

ادامه واردات محصولات آنر

زومیت به نقل از انجمن واردکنندگان موبایل خبر داده است که منعی برای واردات و عرضه محصولات آنر در ایران وجود ندارد.

با توجه به اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، مانعی برای فعالیت آنر در ایران وجود ندارد و این برند به عرضه محصولات خود در ایران ادامه می‌دهد.

خسارت ۴ میلیارد دلاری قطع اینترنت

دیجیاتو از خسارت ۴ میلیارد دلاری قطع اینترنت به ۲۱ کشور جهان در سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

سایت «Top10VPN» در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر قطعی اینترنت بر اقتصاد جهان پرداخته و یافته‌های آن نشان می‌دهد اختلال در شبکه طی سال ۲۰۲۰ باعث شده ۲۱ کشور جهان از جمله ایران در مجموع متحمل زیان ۴ میلیارد دلاری شوند.

در این فهرست اقتصاد هند، بلاروس، یمن، میانمار، آذربایجان و اتیوپی بیشترین زیان را از این موضوع دیدند. با نگاهی به رده ۱۶ فهرست نام ایران به چشم می‌خورد که به واسطه اختلال ۹ ساعته ۲ میلیون دلار زیان دیده است.

این اختلال ۵۸ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده که از جمعیت بالای کاربران ایرانی اینترنت حکایت دارد.

احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۱۴۶ هزار دلار

زومیت از احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۱۴۶ هزار دلار بنا به پیش‌بینی جی پی مورگان خبر داده است.
استراتژیست‌های جی پی مورگان البته عقیده دارند برای محقق شدن چنین چشم‌اندازی، قیمت بیت‌کوین دربرابر طلا باید ثبات بیشتری داشته باشد تا سرمایه‌گذاران شرکتی و موسسات مالی، انگیزه‌ بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز داشته باشند؛ فرایندی که ممکن است مدت زیادی به‌طول بینجامد.

قیمت بیت‌کوین امروز تا لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۳۴ هزار و ۳۰۰ دلار، معادل بیش از ۹۲۴ میلیون تومان رسیده بود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....