تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:51
کد خبر : 112468

افزایش آلودگی هوا در پایتخت

افزایش آلودگی هوا در پایتخت

سازمان هواشناسی اعلام کرد، با توجه به سکون نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری هوای سرد در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است. اقتصاددان: بر اساس

سازمان هواشناسی اعلام کرد، با توجه به سکون نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری هوای سرد در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

اقتصاددان: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با توجه به سکون نسبی جو و ماندگاری هوای سرد در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک ، افزایش آلودگی هوا به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی طی پنج روز آینده در سطح استان آسمان صاف تا کمی ابری در برخی مناطق گاهی با وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

با توجه به سکون نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری هوای سرد در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان کاهش دید و یخزدگی شبانه خواهیم بود و برای ارتفاعات شرق استان در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود.

امروز افزایش نسبی دما و از پنجشنبه تا یکشنبه (۲۹ دی تا ۲ بهمن ) کاهش تدریجی دما بویژه دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۹ دی ) صاف و غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۳۰ دی) صاف و غبار محلی و دربعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۰- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....