تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 17:54
کد خبر : 93969

افراطی گری شمشیری دو دَم

افراطی گری شمشیری دو دَم

اسماعیل در قربانگاه در انتظار قربانی شدن بود که خداوند دستور ذبح گوسفند را داد . اقتصاددان: الله جل و جلاله فقط قصد امتحان ابراهیم را داشت وگرنه مگر می‌شد که خداوند دستور ذبح اشرف مخلوقات خود را بدهد ؟ اگر اسماعیل ذبح می‌شد که افراطی گری یزید و شمر در عاشورا خود را نمایان

اسماعیل در قربانگاه در انتظار قربانی شدن بود که خداوند دستور ذبح گوسفند را داد .

اقتصاددان: الله جل و جلاله فقط قصد امتحان ابراهیم را داشت وگرنه مگر می‌شد که خداوند دستور ذبح اشرف مخلوقات خود را بدهد ؟
اگر اسماعیل ذبح می‌شد که افراطی گری یزید و شمر در عاشورا خود را نمایان نمی‌کرد و مبارزه با ظلم و آزاد منشی حسین ابن علی (ع) رخ نمی نمود .

افراطی گری بشر در ادیان و فرقه های مختلف ، تاریخ را چنان سیاه و کدر نموده است که شاید قرون وسطی را می‌شد باور کرد ولی باور ادامه این روند در قرن ۲۱ در هیچ ذهنی نمی گنجید .

در قرون وسطی اروپا به واسطه ی غفلت و خودخواهی رهبران مذهبی خود در جهل و گمراهی غوطه ور بود، رفتار ارباب کلیسا با عالمان مانند سدی بود که در برابر علم عمل می کرد
روحانیون متعصب مسیحی به واسطه تنگ نظری های خود ، جلوی پیشرفت علم و عقل را آن چنان گرفتند که پزشکی قرون وسطی به پزشکی عصر توحش و عصر انسان نخستین بیشتر شباهت داشت .
نام آورترین پاپ ، « آگوستین » هم شیاطین را عامل همه ی بیماری ها معرفی کرده است . حتی اصلاح طلبان مسیحی هم که به کلیسا و پاپ ، منتقد بوده و بر علیه قدرت آن شوریدند ، عقیده ای مشابه داشتند مثلاً به عقیده « لوتر » نیز ، منشأ همه بیماری ها صرفاً شیطان بود و درمان آنها نیز بایستی از طریق طلسمات صورت بگیرد . وجود چنین عقیده ای موجب شد که کلیسا و پاپ از طریق طلسم نویسی ها درآمد سرشاری داشته باشند . اکثر کسانی که به پزشکی اشتغال داشتند ، متهم به جادو ، کفر و الحاد شدند .
حتی در قرن هجدهم و به اصطلاح عصر جدید نیز ارباب کلیسا با مایه کوبی به مخالفت برخاستند . در طول قرون وسطی ، علم شیمی که از جهان اسلام وارد اروپا شد ، توسط پاپ ها به عنوان یک علم شیطانی شناخته می شد .
در مراکز فرهنگی و مدارس ، تا اواخر قرون وسطی هر که می خواست به فراگیری علم بپردازد می بایست اوراد کشیشی بیاموزد و کسی نمی توانست به دنبال فراگیری علوم نظری مستقل از کلیسا برود (درسی از تاریخ که نباید آن را فراموش کرد) .
این افراطی خواهی مختص مسیحیت نبود، افراطی گری در فرقه های خود ساخته در اسلام نیز آسیب های فراوانی به دو مذهب شیعه و تسنن وارد کرد.
پس از رهایی اروپا از قرون وسطی و در دو قرن گذشته تا حال، تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی از راهبردهای اصلی استعمار برای رسیدن به دو هدف، بدنام کردن دین اسلام و ایجاد منافع برای خود در جهان اسلام بوده است ،
جریان وهابیت هیچ ارتباطی با دین اسلام و مذهب تسنن ندارد چراکه افکار و عقاید وهابیت جدا از افکار و عقاید اهل سنت است همانطور که شکل گیری و طراحی جریان “شیخیه” در دوران قاجار و پس از آن “بابی گری” و “بهائی گری” تحت عنوان شیعه انگلیسی و غربی ( اسلام آمریکایی) هیچ ارتباطی با تشیع ندارد .
جریان داعش و القاعده و سر بریدن انسانها و مثله کردن آنان و همچنین جریان قمه زنی و آزار رساندن به ابدان در شیعه انگلیسی از جمله افراطی گری های قرن ۲۱ به نام مذاهب اسلامی بوده است .

افراطی گری در اشکال و چهره های کریه دیگری از جمله سخنرانی ها و نظرات سیاسی و … در حکومت‌ها و ادیان و مذاهب بسیار دیده می شود و حتی در عدم محکومیت افراطی گری آسیب های زیادی دیده شده است که نمونه آن ترور نخست وزیر سابق ژاپن بود .
زمانیکه از آقای شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن می پرسند که آیا ترور شهید قاسم سلیمانی را محکوم می‌کند یا خیر ، و او پاسخی غیر مرتبط می دهد فکر نمی‌کرد که روزی خود گرفتار افراطی گری در آرامترین کشور دنیا گردد.

کلمات افراط گرایانه ترامپ خیلی تفاوتی با سخنان جنجالی و افراط گرایی احمدی نژاد در آن دوران نداشت ( امروز هر کدام چه دیدگاهی دارند مد نظر نیست ) .
افراطی گری و بد دهانی و زشت گویی و بی اخلاقی چه در تهران و آقای عباسی و چه در لوس آنجلس و مسیح علی نژاد ، افراطی گری توسط فرماندار آریزونا در حمله به کنگره امریکا باشد یا مسئولینی در مشهد در حمله به سفارت عربستان، هیچ فرقی نمی‌کند همه اینها ریشه عقلانیت و اخلاق را در جهان می‌زنند.

همه مسئولین ایران اسلامی باید دارای شاخص‌های حکومت اخلاقی باشند تا بتواند بر قلبها حکومت کنند وگرنه مردم را از دست خواهند داد ، مباد آن روز .

حضرت مولانا فرمودند :
عشق را بی معرفت معنا مکن
زر نداری مشت خود را وا مکن

گر نداری دانش ترکیب رنگ
بین گلها زشت یا زیبا مکن

خوب دیدن شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن

دل شود روشن زشمع اعتراف
با کس ار بد کرده ای حاشا مکن

ایکه از لرزیدن دل آگهی
هیچ کس را هیچ جا رسوا مکن

زر بدست طفل دادن ابلهیست
اشک را نذر غم دنیا مکن

پیرو خورشید یا آئینه باش
هرچه عریان دیده ای افشا مکن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....