تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 23:01
کد خبر : 58580

افت قیمت نفت پس از رالی دو روزه

افت قیمت نفت پس از رالی دو روزه

با وجود اینکه قیمت نفت در دو روز گذشته به دلیل بهبود وضعیت کرونا در چین و کاهش موجودی ذخایر و تولید در آمریکا و مکزیک شاهد رشد بود، امروز اندکی افت را تجربه کرد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت پس از صعود قابل توجه در هفته جاری که عمدتا ناشی از کاهش تولید

با وجود اینکه قیمت نفت در دو روز گذشته به دلیل بهبود وضعیت کرونا در چین و کاهش موجودی ذخایر و تولید در آمریکا و مکزیک شاهد رشد بود، امروز اندکی افت را تجربه کرد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت پس از صعود قابل توجه در هفته جاری که عمدتا ناشی از کاهش تولید مکزیک به میزان یک چهارم و نشانه‌هایی از مهار شیوع اخیر ویروس کرونا در چین بود، روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۹سنت معادل ۰٫۱درصد کاهش یافت و به ۷۰دلار و ۹۶سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱۹سنت معادل ۰٫۳درصد افت، به قیمت ۶۷دلار و ۳۵سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

هر دو قرارداد در طول دو روز گذشته حدود ۸درصد افزایش یافت و بیشتر ضرر هفت روزه خود در هفته قبل را جبران کرد.

وندانا هری در یادداشتی اذعان داشت: “رالی قیمت در بازار نفت خام برای دومین روز متوالی نیز باعث افزایش سود شد، در حالی که داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد کاهش کمتر از حد انتظار موجودی نفت ایالات متحده به فشار نزولی افزوده است.”

به دنبال کاهش عرضه مکزیک به میزان ۴۰۰هزار بشکه در روز پس از وقوع آتش‌سوزی در یک سکوی نفتی، قیمت‌ها افزایش یافت، اما شرکت نفت دولتی اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید تا تاریخ ۳۰آگوست مجددا از سر گرفته شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اظهار کرد: “از آنجا که بازار نفت هنوز با کسری قابل توجهی مواجه است و به این زودی تغییر نخواهد کرد، نفت خام برنت به رغم افت امروز، باید به طور نسبی در همین محدوده قیمتی حمایت شود.”

به گفته منابع، داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۰آگوست، ۱٫۶میلیون بشکه کاهش یافته، در حالی که ذخایر بنزین نیز ۱میلیون بشکه افت داشته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار داشتند که ذخایر نفت خام ۲٫۷میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۱٫۶میلیون بشکه کاهش یابد.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده قرار است که امروز منتشر شود.

ضررهای هفته گذشته ناشی از این نگرانی بود که شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در آسیا موجب کاهش سرعت اقتصادی این منطقه می‌شود.

مویا خاطرنشان کرد: “نفت از کاهش نگرانی‌های نوع دلتا در دو اقتصاد بزرگ جهان، ایالات متحده و چین سود برده، اما این موضوع در سیدنی و ژاپن لزوما صادق نیست.”

در یک نشانه‌ امیدوارکننده کاهش موارد ابتلا به نوع دلتا در چین، این کشور روز چهارشنبه تنها ۲۰مورد مبتلای جدید برای تاریخ ۲۴آگوست گزارش کرد که نسبت به روز قبل ۱۵مورد کمتر بود.

تحلیلگران ANZ به افزایش ترافیک در پکن و شانگهای به عنوان نشانه‌ای از مهار نوع دلتا اشاره کردند.

این تحلیلگران در یادداشتی اظهار داشتند: “با این وجود، بهبود در صنعت هواپیمایی به دلیل ادامه داشتن برخی محدودیت‌ها ممکن است به تعویق بیافتد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....