تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 19:42
کد خبر : 57502

افت قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته

افت قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته

به دنبال افت فعالیت اقتصادی چین که عمدتا ناشی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بوده، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته سقوط کرد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از آنکه داده‌های رسمی نشان داد تولید و فعالیت اقتصادی در چین کند شده و شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث تاریک شدن چشم‌انداز

به دنبال افت فعالیت اقتصادی چین که عمدتا ناشی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بوده، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته سقوط کرد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از آنکه داده‌های رسمی نشان داد تولید و فعالیت اقتصادی در چین کند شده و شیوع بیماری کووید-۱۹ باعث تاریک شدن چشم‌انداز اقتصادی این کشور شده، قیمت نفت روز دوشنبه حدود ۱درصد کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۵۸سنت معادل ۰٫۸درصد کاهش یافت و به ۷۰٫۰۱دلار در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۶۴سنت معادل ۰٫۹درصد افت، به قیمت ۶۷دلار و ۸۰سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو قرارداد در اوایل جلسه معاملاتی بیش از ۱دلار سقوط کرد.

داده‌ها نشان داد که میزان تولید و خرده‌فروشی کارخانه‌های چین در ماه جولای به شدت کاهش یافت و از آنجا که وقوع سیل و همچنین شیوع مجدد کووید-۱۹ باعث اختلال در فعالیت‌های تجاری شد، انتظارات از بین رفت.

از آنجا که پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را در شرایط محدود شدن سهمیه‌ها، افزایش موجودی‌ها و افت سود کاهش دادند، فرآوری نفت خام چین در ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۰ رسید. لازم به ذکر است که چین بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان بوده است.

Commerzbank در یادداشتی اظهار کرد: “نگرانی‌ها در خصوص گسترش نوع دلتا در چین و تاثیرات آن بر تقاضای نفت همچنان بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد.”

همچنین شک در خصوص سرعت بهبود اقتصادی پس از آنکه شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده در اوایل ماه آگوست به شدت کاهش یافت و به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته رسید، افزایش پیدا کرد.

از طرفی، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هفته گذشته اعلام کرد که افزایش تقاضا برای نفت خام در ماه جولای معکوس شد و انتظار می‌رود به دلیل افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا با سرعت کمتری در مدت باقی مانده سال ۲۰۲۱ رشد کند.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) نیز روز جمعه اذعان داشت که مدیران پولی، انتظارات خود را برای معاملات آتی نفت خام آمریکا کاهش دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....