تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 20:36
کد خبر : 99584

افتتاح ٣۶٧ طرح تولیدی در هفته دولت

افتتاح ٣۶٧ طرح تولیدی در هفته دولت

به گزارش اقتصاددان امید قالیباف در مورد طرحهای در حال افتتاح وزارت صمت در هفته دولت گفت؛ در هفته دولت ۳۶۷ طرح تولیدی با ۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و با اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر به بهره برداری می رسد. سخنگوی وزارت صمت با اعلام این خبر گفت،در هفته دولت وزیر و معاونین این

به گزارش اقتصاددان امید قالیباف در مورد طرحهای در حال افتتاح وزارت صمت در هفته دولت گفت؛ در هفته دولت ۳۶۷ طرح تولیدی با ۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و با اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر به بهره برداری می رسد.

سخنگوی وزارت صمت با اعلام این خبر گفت،در هفته دولت وزیر و معاونین این وزارتخانه در استانها و شهرهای مختلف این طرحها را افتتاح میکنند.
وی در تشریح دستاوردهای بخش صنایع عمومی گفت، در این حوزه ۹۵ طرح در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

قالیباف یکی از دستاوردهای مهم این وزارتخانه در یکسال گذشته را مقابله موثر و هوشمند با قاچاق کالا ذکر کرد و گفت، لوازم یدکی خودرو،لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک بیش از ۸۰ درصد حجم قاچاق را تشکیل می دهند که کار شناسه دار کردن و رصد هوشمند بازار برای ۳ گروه اول آغاز شده است.

وی ادامه حجم قاچاق فقط در لوازم یدکی،لوازم خانگی و دخانیات ۱۷۱ هزار میلیارد تومان براورد میشود که با اقدامات انجام شده بازار لوازم یدکی ساماندهی شد و کار پایش بازار لوازم خانگی از ۱۵ اردیبهشت و دخانیات از ۱۵ خرداد آغاز شده است.

سخنگوی صمت با بیان اینکه مقابله با قاچاق نباید موجب بهم ریختگی قیمت بواسطه ناکافی بودن تولید داخل شود ادامه داد، رشد تولید لوازم خانگی در سال جاری ۹ درصد و محصولات دخانی ۲۰ درصد هدف گذاری شده است.
وی افزود رشد تولید لوازم خانگی در یکسال دولت سیزدهم ۸ درصد بود( تولید از ۱۵.۵ میلیون دستگاه به ۱۶.۷ میلیون دستگاه رسید) و صادارت لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان برای چهارماهه امسال ۱۶۴ میلیون دلار( با ۱۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه) بود.
قالیباف در مورد عملکرد صنعت نساجی نیز گفت ؛ در ۴ ماهه امسال ۱۰۶ پروانه بهره برداری با اشتغال زایی ۲۲۴۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان صادر شد و در هفته دولت نیز ۲۵ طرح با ایجاد ۲۴۳۲ فرصت شغلی و سرمایه گذاری ۱۲۵۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.
سخنگوی صمت در مورد آخرین وضعیت صنایع سلولزی،چاپ و نوشت افزار هم گفت،ارزش صادرات در این حوزه در سال ۱۴۰۰ به ۴۲۷ میلیون دلار رسید که رشد ۳۶ درصدی نسبت سال ۹۹ داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....