تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 13:12
کد خبر : 37555

افتتاح های وزیر صمت دراستان قزوین

افتتاح های وزیر صمت دراستان قزوین

سفر یک‌روزه وزیر صمت به استان قزوین و افتتاح بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه/ تداوم امضای تفاهم‌نامه‌های احیای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها/ تأکید وزیر صمت بر خودباوری به عنوان رمز قطع وابستگی   وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفرهای استانی خود،روز شنبه به استان قزوین سفر کرد و در بدو ورود به این

سفر یک‌روزه وزیر صمت به استان قزوین و افتتاح بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه/ تداوم امضای تفاهم‌نامه‌های احیای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها/ تأکید وزیر صمت بر خودباوری به عنوان رمز قطع وابستگی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفرهای استانی خود،روز شنبه به استان قزوین سفر کرد و در بدو ورود به این استان در شهرک صنعتی کاسپین مورد استقبال استاندار، نمایندگان و مسئولان استان قزوین قرار گرفت.

 

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،   علیرضا رزم حسینی در اولین برنامه از سفر به استان قزوین خط تولید پارچه پرده ای شرکت هاوین پسند نوین را در شهرک صنعتی کاسپین (یک) مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد‌. میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این واحد تولیدی سه میلیون یورو بوده است که زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم آورده است.

وی در ادامه، عملیات اجرایی شرکت میلینیوم و عملیات اجرایی شرکت بهداشتی دکتر عبیدی را در شهرک صنعتی کاسپین آغاز کرد.

بازدید از نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنایع کوچک قزوین

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان حضور در شهرک صنعتی کاسپین از نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی استان قزوین بازدید به عمل آورد. در این نمایشگاه ۲۰۰۰ نوع محصول متنوع از بیش از ۲۰۰ شرکت مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به نمایش گذاشته شده است.

رزم حسینی در ادامه از کامیون جدید ایرانی شیلر ( هشت تن) رونمایی و در مراسم تولید انبوه مینی بوس مسافربری پگاسوس گروه صنعتی بهمن دیزل شرکت کرد. وی همچنین از بخش‌های مختلف و خطوط تولید محصولات شرکت بهمن دیزل از جمله انواع کامیون ایسوزو، مینی بوس شیلر، کامیون شیلر ۶ تن و ۸ تن، مینی بوس سحر و … بازدید به عمل آورد.

وزیر صمت در ادامه طرح توسعه ای انبوه سازی تولید گیربکس های شش سرعته ۶MT شرکت صنعتی نیرو محرکه را در شهر صنعتی البرز مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

این گیربکس که نخستین گیربکس شش سرعته در کشور می باشد، تجلی اراده و‌خودباوری مهندسان جوان ایرانی و از دستاورد های مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو در سال جهش تولید و گامی در جهت خودکفایی و بومی سازی در قطعات خودرو می باشد.

خودباوری جوانان توانمند ایرانی در تولید گیربکس ۶ سرعته

وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته را نشانگر خودباوری جوانان توانمند ایرانی و استفاده بهینه از فرصت تحریم و فشارهای ظالمانه دشمنان دانست.
رزم حسینی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان در طول سالهای اخیر، بیان کرد: با تکیه بر خودباوری، رهبری داعیانه مقام معظم رهبری، تعامل و هماهنگی ملت و دولت از مسیر سخت تحریمها عبور کردیم و امروز با وجود همه تحریم ها و همچنین شیوع کرونا اما ایران سربلند و سرافراز به جلو می رود. کارخانجات دو یا سه شیفته کار می کنند، واحدهای تولیدی به صادرات نگاه ویژه ای دارند و طرح های توسعه ای در حال راه اندازی است. رزم حسینی همچنین از نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل نیرو محرکه در حوزه قطعات بازدید به عمل آورد.

وی در جریان این سفر با حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و با قرائت فاتحه با مقام شامخ شهدا تجدید میثاقی دوباره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به استان قزوین، پست برق ۶۳/۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی خرمدشت را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد. این پست برق در راستای تامین دیماند مشترکین شهرک صنعتی خرمدشت راه اندازی شده است.

وی همچنین عملیات اجرایی ساخت کارخانه تیشو سازی در شهرک صنعتی خرمدشت را آغاز کرد. افتتاح طرح توسعه فولادسازی و خط تولید اکسیژن صنعتی شرکت آریان فولاد در بوئین زهرا از دیگر برنامه ها بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در این سفر از واحد تولیدی آپاداناسرام؛ تولید کننده کاشی و سرامیک در بویین زهرا بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

افتتاح ۵ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳ طرح

گفتنی است که در جریان این سفر، ۵ پروژه مورد افتتاح قرار گرفت و عملیات اجرایی ۳ پروژه جدید آغاز گردید و در مجموع بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف از جمله نساجی، فولاد و … امروز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین دیداری با آیت الله عابدینی «نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین» داشت و در این دیدار آمادگی این وزارتخانه را برای حمایت از شرکت‌های بزرگ و توانمند برای ایجاد اشتغال و کسب و کار در مناطق روستایی استان قزوین اعلام کرد.

وی رمز موفقیت این طرح را وحدت، همدلی و هماهنگی میان مسئولین در استان محل اجرا دانست و تاکید کرد که این مدل در چند استان کشور نیز شروع شده است و جوانان با این مدل ضمن کسب آموزش‌های لازم صاحب شغل شد‌ه‌اند.

احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت‌های توانمند برای آبادانی ایران

رزم حسینی همچنین در نشست با فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین احیای مسئولیت های اجتماعی و ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند را به عرصه مسئولیت های اجتماعی را از محورها و اولویت‌های وزارت صمت دانست و بیان کرد: کشور باید توسط بخش خصوصی توانمند توسعه پیدا کند، چالش جدید دهه پنجم چالش اقتصادی است و چالش اقتصادی توانمند کردن مردم با تکیه بر بخش خصوصی توانمند و شرکت‌های بزرگ است.

وی با اعلام اینکه کشور را باید با شرکت ها و بخش خصوصی اش ساخت، اضافه کرد: وقفیات را همین تاجران و بازاریان انجام دادند و هیچ وقفی بالاتر از این نیست که تربیت اقتصادی شکل بگیرد و شغل ایجاد شود که شرکت ها، کارخانجات و بخش خصوصی باید این کار را انجام دهند.
علما مروج فرهنگ تکریم کارآفرینان باشند

وزیر صمت با تاکید بر اینکه مردم باید پیشرفت کنند و توانمند گردند، گفت: اسلام نیز به این نکته توجه دارد و این باید فرهنگ عمومی شود که در این راستا علما باید به صحنه بیایند.

رزم حسینی، کارآفرینان و سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی خواند و بیان کرد: باید این دید در جامعه شکل بگیرد تا سرمایه‌گذاران به سمت ایجاد کسب و کار و توانمندسازی مردم بروند. انقلاب شکوهمند اسلامی متولد شد تا ملتی متمدن، متمکن و عزتمند داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس انقلابی نیز خواست در این حوزه نقش ویژه خود را ایفا کند و اگر جایی لازم بود ساختارها و قوانین را منعطف یا متحول نماید.

امضای تفاهم نامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی

در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین نیز تفاهمنامه احیای مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در چارچوب اقتصاد مقاومتی توسط وزیر صمت، استاندار قزوین و شرکتهای معین اقتصاد مقاومتی این استان به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا و به منظور دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و همچنین جهت استفاده حداکثری از ظرفیتها و پتانسیلهای بخش مردمی و غیر دولتی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

این تفاهم نامه توسط علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدایت اله جمالی پور «استاندار قزوین» و شرکتهای معین اقتصاد مقاومتی شهرستانهای هدف، نمایندگان مجلس، امام جمعه و سایر ارکان حاکمیت شهرستانی و استانی( استان قزوین) به امضا رسید.

گفتنی است که جمعی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار قزوین، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان در این برنامه وزیر صمت را همراهی کردند

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....