تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 11:14
کد خبر : 50309

اعداد و ارقام دولت از بورس دروغ است

اعداد و ارقام دولت از بورس دروغ است

اعداد و ارقام تأمین کسری دولت از بورس دروغ است علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری روز اخیر خود گفت: مسائل اقتصادی جزو پیچیده‌ترین مسائل هر کشوری محسوب می‌شود و بر همین اساس کارشناسان و مسوولان راهکارهای مختلفی برای حل مشکلات اقتصادی ارایه می‌دهند. در خصوص بازار سرمایه نیز با استفاده ازنظر کارشناسان و

اعداد و ارقام تأمین کسری دولت از بورس دروغ است

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری روز اخیر خود گفت: مسائل اقتصادی جزو پیچیده‌ترین مسائل هر کشوری محسوب می‌شود و بر همین اساس کارشناسان و مسوولان راهکارهای مختلفی برای حل مشکلات اقتصادی ارایه می‌دهند. در خصوص بازار سرمایه نیز با استفاده ازنظر کارشناسان و به‌صورت جمعی تصمیم‌گیری شد و سیاست دولت نیز فقط حمایت و تقویت بازار سرمایه بوده که همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر ،    سخنگوی دولت تأکید کرد: لذا بارها اعلام‌شده دولت مداخله‌ای در امر بورس نداشته و بلکه تلاش کرده سیاست‌های رشد بازار سرمایه را دنبال کند. درباره بازار سرمایه، صرفاً شورای عالی بورس به عنوان نهاد ناظر و تخصصی تمهیدات و تصمیمات لازم را تدوین و ابلاغ می‌کند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که چرا دولت در مناظرات از زمان ۸ دقیقه‌ای خود برای دفاع از عملکرد خود استفاده نکرد؟ گفت: همان‌طور که در اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده بود، دولت موارد متعدد توهین، اتهام، افترا را احصا و انتظار داشت که بر اساس قانون انتخابات و همچنین ماده ۳۰ قانون اساسنامه صداوسیما فرصت پاسخگویی داده شود که متأسفانه ‌تنها در ۴ مورد غیر مهم آن‌هم به شکل محدود و به‌صورت ضبط قبلی و کنترل‌شده فرصت پاسخگویی داده شد و چون عملاً ایجاد شفافیت و معیاری برای قضاوت مردم فراهم نمی‌شد، دولت ترجیح داد از سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کند. آنچه مشخص است توجه به این مسائله است که هیچ‌کسی با سلب دیگران بالا نرفته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه «رییس‌کل سابق بانک مرکزی که این روزها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است، اخیراً گفته من سال گذشته طی نامه‌ای به رییس‌جمهور نسبت به سقوط شاخص بازار بورس هشدار داده بودم اما دولت نه‌تنها توجهی نکرد بلکه مردم را برای حضور در بازار بورس تشویق کرد. اگر شما این ادعا را تایید می‌کنید، چرا دولت به هشدارهای رییس‌کل بانک مرکزی توجهی نکرد؟ این ادعا شائبه جبران کسری بودجه دولت از طریق بازار بورس را تقویت نمی‌کند؟» اظهار کرد: در هر موضوعی وزیر اقتصاد یا وزیر نفت نظر دیگری دارد اما نتیجه تصمیمی که بیرون می‌آید مهم است. در اینجا همه راست می‌گویند، در موضوعات مختلف دیدگاهی دارند که گفته می‌شود و ممکن است نسبت به آن دیدگاه هم در آن جلسه تصمیم‌گیری نشود و نسبت به دیدگاه غالب دیگری تصمیم‌گیری صورت گیرد.

ربیعی گفت: به عقیده من اینها نقطه‌ضعف نیست، نقطه قوت است و بعدازاین نیز زیاد خواهد بود. همین حالا هم در هر یک از ستادها بروید و یک موضوع اقتصادی مطرح کنید، هرکدام از افراد چند نظر دارند و اینها اشکالی نیست که خیلی موردتوجه باشد.

وی افزود: در مورد تأمین کسری دولت از بورس هم واقعاً در مناظره‌ها و رقم‌های اعلام‌شده یک دروغ و جعل واقعیت صورت گرفته است. آگاهانه فروش اوراق را وارد محاسبه می‌کردند و با مدنظر قرار دادن فروش اوراق یک عدد فضایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را می‌گفتند.

ربیعی تأکید کرد: در مواردی مانند پالایش یکم که مستقیماً به دولت تعلق داشت و دعوت کرد، بنا بر درخواست دولت سیاست جبرانی در سران سه قوه مطرح شد که در مراحل تصمیم‌گیری نهایی قرار دارد. به‌هرحال در مسائله بورس، شادابی بورس، وجود بورس و سلامت اقتصاد وابسته به بورس در ایران تصمیمات غلطی نبوده است.

سخنگوی دولت گفت: عده‌ای از هم‌وطنان ما در شرایطی وارد بورس شدند که حق این است که نباید متضرر شوند. البته همه کارشناسان گفتند بورس در میان‌مدت، بهترین مکان بوده است. اما به‌هرحال امیدوارم بازهم تا لحظه آخر سیاست‌هایی که در سران سه قوه تصمیم‌گیری شده است و چند بند دیگر باید به آن الحاق شود، مورد تصویب نهایی قرار گیرد و بتواند در این زمینه کمکی داشته باشد.

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....