تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 13:49
کد خبر : 49460

اعتراف تلخ وزیر انرژی آمریکا

اعتراف تلخ وزیر انرژی آمریکا

اکثر دشمنان می‌توانند به راحتی به ما حمله کنند! وزیر انرژی آمریکا با اشاره به حملات متعدد به شبکه انرژی این کشور گفت: دشمنان آمریکا این توانایی را دارند که تمام یا بخشی از شبکه انرژی این کشور را مختل کنند. به گزارش اقتصاددان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،  روزنامه ایندیپندنت، جنیفر گرانهلم

اکثر دشمنان می‌توانند به راحتی به ما حمله کنند!

وزیر انرژی آمریکا با اشاره به حملات متعدد به شبکه انرژی این کشور گفت: دشمنان آمریکا این توانایی را دارند که تمام یا بخشی از شبکه انرژی این کشور را مختل کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،  روزنامه ایندیپندنت، جنیفر گرانهلم وزیر انرژی آمریکا طی اظهارات خود در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، نسبت به حملات متعدد به بخش‌های مهم برق و انرژی آمریکا هشدار داد.

وی با بیان اینکه، آمریکا بصورت مداوم با تهدید هدف قرار گرفتن بخش‌های مهم شبکه برق و انرژی روبرو است، گفت: دشمنان آمریکا این توانایی را دارند که تمام یا بخشی از شبکه انرژی این کشور را مختل کنند.

گرانهلم افزود: با توجه به این موضوع، بسیاری از کشور‌ها تلاش می‌کنند تا چنین اقداماتی را علیه آمریکا انجام دهند. در حقیقت دشمنان آمریکا این کار را عملی می‌کنند.

وزیر انرژی آمریکا ادامه داد: با توجه به اینکه هزاران حمله به تمام بخش انرژی چه دولتی چه خصوصی صورت می‌گیرد، بنظر من تعداد بازیگران بدخواه آمریکا بسیار زیاد است.

حملات باج افزار در آمریکا در هفته‌های گذشته و درست پس از حمله به یک شرکت نفت و موارد دیگر از جمله حمله به اداره پلیس در واشنگتن دی سی، به شدت افزایش یافته است.

چندی پیش، کاخ سفید در پی حملات سایبری اخیر به بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکا و هک شرکت “سولارویندز” به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی هشدار داد مراقب حملات سایبری جدید باشند و در نامه‌ای توصیه‌هایی به صاحبان این شرکت‌ها برای کاهش خطر حملات هکر‌ها ارائه شده است.

بر این اساس، آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری در نامه‌ای گفت: خطر هک در مراکز حساس آمریکا بسیار جدی است. متاسفانه برخی شرکت‌ها و سازمان‌های کشور در مقابل این هکر‌ها آسیب پذیر شده اند.

کارن گیبسون، مدیر اجرایی سنای آمریکا نیز تهدید ناشی از حملات سایبری به واشنگتن را بسیار خطرناک‌تر از تکرار حملات ۶ ژانویه به کنگره این کشور ارزیابی کرد و گفت: من بیش از نگرانی در مورد حمله گروهی دیگر به پایتخت، نگران امنیت سایبری هستم.

وی نفوذ در شبکه‌های پایتخت به صورت روزانه انجام می‌شود و با افزایش اخیر حملات باج افزار، امنیت سایبری به خطر بیشتری تبدیل شده است.

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....