تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 22:27
کد خبر : 91306

اظهار نظر جدید امیرعبداللهیان درباره مذاکرات احیای برجام

اظهار نظر جدید امیرعبداللهیان درباره مذاکرات احیای برجام

امیرعبداللهیان گفت: در صورت واقع بینی آمریکا، دستگاه دیپلماسی در عین حال همچنان به مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های علیه مردم شریف ایران پایبند است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس را در جریان آخرین تحولات‌ مرتبط با مذاکرات رفع تحریم‌ها و

امیرعبداللهیان گفت: در صورت واقع بینی آمریکا، دستگاه دیپلماسی در عین حال همچنان به مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های علیه مردم شریف ایران پایبند است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس را در جریان آخرین تحولات‌ مرتبط با مذاکرات رفع تحریم‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده و گزارشی از رایزنی و تماس‌های خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا و وزرای امور خارجه برخی کشورهای حاضر در مذاکرات ارائه داد.

نمایندگان مجلس در این نشست با غیر فنی و غیرحرفه‌ای خواندن عملکرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه صادرشده را سیاسی و غیرسازنده خوانده و پاسخ جدی و بدون مسامحه ایران و پیگیری فعالانه اجرای کامل قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها به منظور تأمین حقوق قانونی و مشروع کشورمان، و دفاع از پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را خواستار شدند.

امیرعبداللهیان گفت: «جمهوری اسلامی ایران حتی یک قدم از حقوق مشروع خود و تحقق رفع تحریم‌های ظالمانه عقب نخواهد نشست. در صورت واقع بینی آمریکا، دستگاه دیپلماسی در عین حال همچنان به مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های علیه مردم شریف ایران پایبند است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.»

امیرعبداللهیان در پایان از نقطه نظرات رئیس و اعضای کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکر کرده و بر تداوم‌ همفکری و تعامل نزدیک و مستمر بین دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق و منافع مردم ایران تاکید کرد.

گروسی: مذاکرات برای توافق هسته‌ای به بن بست رسید

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس،   رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت که گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است.

وی با تکرار ادعاهای اخیرش گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش می‌کند که برخی حقایق موجود در ایران را توضیح دهد و این آژانس هیچگونه پاسخی از تهران درخصوص سوالات فنی که مطرح کرده است، دریافت نکرده است.

پیدا شدن آثار اورانیوم در سه سایت

گروسی گفت: ایران به آثار اورانیوم پیدا شده در سه سایت سری پاسخی نداده است و این کشور باید به دادن توضیحات روشن پایبند باشد زیرا تحقیق و بازرسی دو بخش اساسی فعالیت آژانس در سایت‌های هسته‌ای ایران است. دوربین‌هایی که ایران از کار انداخت، بخش مهمی از مکانیزم نظارت بود و ایران با این کار برای فعالیت آژانس مانع تراشی می‌کند و شفافیت را کم می‌کند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....