تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 21:45
کد خبر : 90437

اطلاعات دوربین‌‌های شهری تهران هک شد؟

اطلاعات دوربین‌‌های شهری تهران هک شد؟

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با رد هرگونه سرقت اطلاعات از دوربین‌های شهری، از پوشش همه معابر شهر تهران توسط دوربین‌های سطح شهر به صورت زنده خبر داد. پوریا علی‌مردانی در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از مجموعه کنترل ترافیک شهر تهران ضمن تاکید بر فعالیت دوربین‌های سطح شهر تهران افزود: همه دوربین‌ها به

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با رد هرگونه سرقت اطلاعات از دوربین‌های شهری، از پوشش همه معابر شهر تهران توسط دوربین‌های سطح شهر به صورت زنده خبر داد.

پوریا علی‌مردانی در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از مجموعه کنترل ترافیک شهر تهران ضمن تاکید بر فعالیت دوربین‌های سطح شهر تهران افزود: همه دوربین‌ها به صورت زنده معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را کامل پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به استقرار ۱۵۰۰ دوربین در سطح شهر تهران گفت: شاید تعدادی از این دوربین‌ها به دلایلی نقص فنی داشته باشند، اما بیشتر آنها در سطح شهر تهران فعال هستند و تصاویر به صورت لایو و زنده پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه این شرکت کاربرد بررسی وضعیت ترافیک و اختلالات آن را به عهده دارد، ادامه داد: در برخی اخبار اعلام شده بود که اطلاعات و تصاویر حذف و پاک شده که این موضوع تکذیب می‌شود.

وی از پوشش تصاویر سرقت بانک ملی شعبه دانشگاه توسط دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک تهران خبر داد و گفت: هر چند این تصاویر از پشت شاخه‌های درخت ضبط شده اما در اختیار مراجع و مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته و تصاویر اشاره شده در ساعت ۱۲: ۱۰ دقیقه بامداد جمعه ضبط شده است.

ماجرای هک دوربین‌های سطح شهر تهران

علی‌مردانی ضمن رد هرگونه حمله سایبری و هک دوربین‌های سطح شهر تهران تاکید کرد: به هیچ عنوان در این چند روزه تصاویر دوربین‌ها قطع نشده است. همچنین اطلاعات و دیتاهای گذشته نیز در مجموعه شرکت کنترل ترافیک تهران موجود است که از جمله آن می‌توان به تخلفات رانندگی و… اشاره کرد.

ادامه حمله سایبری در کشور

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، همچنین صبح امروز، حمله سایبری به سیستم‌های کارای کشور که رئیس شورای شهر تهران در جریان شصت و ششمین جلسه شورا، آن را ادامه‌دار دانست و به مسئولان نسبت به بروز مجدد این قبیل اقدامات هشدار داد.

مهدی چمران با اشاره به این‌که با تسلط و کار جهادی در مقابل این حمله ایستادگی شد، تأکید کرد: این حادثه هشداری بود که در آینده الزامات امنیتی به گونه‌ای طراحی و رعایت شوند که از این محل آسیب و تنشی به کشور وارد نشود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به جایگاه بالای شهرداری در زندگی شهروندان به عنوان دلیل حمله به زیرساخت‌های این نهاد عمومی غیردولتی گفت: «برنامه‌ریزی مفصلی از سوی موساد، منافقین و همه کسانی که علیه جمهوری اسلامی و استقلال ما قد علم کردند، صورت پذیرفت. از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که سیستم شهرداری و جاهای دیگر را در ایام ارتحال امام ناکارآمد کنند.»

حملات سایبری در لیست خطرات جهانی

چمران در ادامه با بیان اینکه از روز سه شنبه هفدهم خردادماه، سیستم‌های شهرداری دوباره کار خود را ادامه می‌دهد، رها شدن چند سال گذشته شهرداری در حوزه امنیت و اضافه نشدن بر تخصص‌های مرتبط در این زمینه را بر عملیات خرابکارانه موثر دانست.

همچنین، مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر، کشور با اشکال تازه و جدیدی از حملات سایبری مواجه شده و بیم آن می‏رود که این حملات تداوم پیدا کند، افزود: عملی شدن برخی حملات سایبری به مراکز حساس کشور مانند حمله به سامانه سوخت و پمپ بنزین‌ها، حملات سایبری به مراکز هسته‌ای و هک شدن سایت‌های اینترنتی مراکزی مانند هواپیمایی ماهان، گویای آن است که باید به بازدارندگی سایبری بیش از پیش اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه حملات سایبری در لیست خطرات جهانی رتبه پنجم را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده، افزود: جلوگیری از آسیب در فضای سایبری، سازوکارهای لازم را می‌طلبد، کارآمدی در عرصه سایبری مستلزم شناخت دقیق حوزه آفندی و پدافندی و تدوین راهبردهایی بر اساس نظریه پایه بازدارندگی در فضای سایبری است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....