تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 23:35
کد خبر : 60675

اصول حکمرانی ، ثبات و تنش زدایی نیاز پایه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی

اصول حکمرانی ، ثبات و تنش زدایی نیاز پایه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی

بنام خدا اصول حکمرانی ثبات و تنش زدایی نیاز پایه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی سرمایه مانند پروانه تنها روی محلی مطمئن و آرام مینشیند کشورهایی با اختلافات داخلی شدید یا درگیر جنگهای طولانی بی نتیجه محل مناسبی برای سرمایه گذاری یا عقد قراردادهای تجاری نیستند.در چنین شرایطی بعلت کاهش دائمی ارزش پول ملی ،،سرمایه

بنام خدا

اصول حکمرانی
ثبات و تنش زدایی نیاز پایه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی

سرمایه مانند پروانه تنها روی محلی مطمئن و آرام مینشیند
کشورهایی با اختلافات داخلی شدید یا درگیر جنگهای طولانی بی نتیجه محل مناسبی برای سرمایه گذاری یا عقد قراردادهای تجاری نیستند.
در چنین شرایطی بعلت کاهش دائمی ارزش پول ملی ،،سرمایه گذاران داخلی بتدریج ورشکست یا از کشور خارج شده، مردم منابع مالی خود را بدلیل عدم اطمینان به آینده بازار بجای استفاده در تولید بصورت طلا ، ارز و کالا ذخیره کرده و طبیعتا هیچ دولت یا شرکت خارجی نیز ریسک سرمایه گذازی در چنین کشوری را نمی پذیرد.

بر همین اساس حکومتهای موفق در زمینه تولید و اقتصاد، تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات و آرامش داخلی و تنش زدایی خارجی بکار می برند تا بتوانند بستر مناسبی برای اشتغال و صادرات ایجاد نمایند.
این عزم به حدیست که مثلا حکومت چین در عین داشتن حق قانونی و توان نظامی برای بازپس گرفتن تایوان از این اقدام خودداری میکند چرا که باعث کاهش صادرات و طرفهای تجاریش در سطح جهان خواهد گردید.

اگر ما هم بخواهیم برای جوانان کشور زمینه اشتغال و ازدواج و یک زندگی خوب را ایجاد نموده و سرمایه های عظیمی را که بصورت طلا و نقدینگی راکد شده در بورس بگردش درآوریم و در سطح منطقه و جهان دارای طرفهای تجاری فراوان برای گسترش بازارهای خود گردیم باید سیاست ثبات و تفاهم و افزایش مشارکت ملی در محیط داخلی و تنش زدایی در محیط خارجی را در دستور کار قرار دهیم.

به امید ظهور ایرانی قدرتمند ، ثروتمند ، فرهمند و شاد

۶۰/۸
لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ
خدا شما را از (تجارت و ارتباط)با کسانی که با شما در مورد دینتان نجنگیده اند و یا از سرزمینتان اخراج نکرده اند نهی نمی نماید

فرشاد فرهادی
۱۴۰۰/۶/۲۲
ف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

درود خدا بر شما
به امید خدا و همدلی و یکدلی متخصصین و دلسوزان واقعی

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....