تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 11:34
کد خبر : 10102

اصلاح عمیق بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟

اصلاح عمیق بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟

با بررسی آمار و نمودار ۲۷ سال اخیر بازار سرمایه و خروج از یک اصلاح بزرگ ۲۷ ساله اهداف چند میلیونی بعید نبوده و در آینده اهداف ۲ تا ۳ میلیون واحدی را به راحتی خواهیم دید که با توجه به بزرگتر شدن بورس با ورود شرکت های بورسی و با توجه به افزایش عمق

با بررسی آمار و نمودار ۲۷ سال اخیر بازار سرمایه و خروج از یک اصلاح بزرگ ۲۷ ساله اهداف چند میلیونی بعید نبوده و در آینده اهداف ۲ تا ۳ میلیون واحدی را به راحتی خواهیم دید که با توجه به بزرگتر شدن بورس با ورود شرکت های بورسی و با توجه به افزایش عمق آن در بین مردم برای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل دقیق تکنیکال بهترین راه برای معامله درست
یکی از نکاتی که می تواند افقی روشن در نظر فعالان بازار سرمایه بگشاید، تحلیل آینده بازار است، آینده شاخص کل و آینده گروه ها و سهم های آن می تواند بهترین بازدهی را برای فعال بازار بورسی بسازد، یکی از تحلیلگران بازار سرمایه که سابقه چندین ساله در این باره دارد، دکتر محسن مصدق است، وی در یادداشت قبلی که به بازار ارسال کرده بود، به درستی و به زیبایی مقاومت های شاخص کل را در تاریخ ۲۵ فروردین ۹۹ ترسیم کرده بود که بعد از دو ماه دقیقا همان پیش بینی تکنیکالی به واقعیت پیوست و شاخص کل در محدوده ۹۶۰ هزار واحد دچار یک مقاومت سنگین شده که بورس را برای دو هفته منفی کرد، دکتر محسن مصدق در یادداشت جدید برای بازار به نکات جالبی اشاره کرده است:
رشد خوبی را در هفته های آینده خواهیم داشت که سهم ها می توانند رشد خوبی را از ۸۰ درصد تا ۱۵۰ و حتی ۲۰۰ درصد کسب کنند، احتمال یک اصلاح بزرگ در چند ماه آینده در محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد وجود دارد و در آن زمان سهم ها به اهداف و مقاومت های خود خواهند رسید، شاخص در آن محدوده به یک اصلاح بزرگتری از اصلاح اخیر خواهد رسید.

اصلاح شاخص در آینده به چه شکلی و در چه زمانی رخ خواهد داد؟
اصلاح شاخص کل در آن زمان را نمی توان به صورت هفتگی یا ماهانه پیش بینی کرده و بستگی به سرعت رشد شاخص و سهم های مختلف دارد، احتمال اینکه در تاریخ مرداد یا شهریور ۹۹ اصلاحی در بازار رخ دهد وجود دارد.
برای تحلیل الگوی تکنیکالی در شاخص کل مشکوک هستیم که آیا در داخل یک اصلاح هستیم یا اصلاح تمام شده است؟، اگر اصلاح تمام نشده باشد الگوی ایجاد شده در شاخص کل می تواند به صورت یک مثلث یا پهنه باشد که در روزهای آینده نرمال بودن و یا دونده بودن آن مشخص خواهد شد و اگر با قدرت قله تاریخی خود در محدوده یک میلیون و ۵۰ هزار واحد را عبور کند احتمال ایجاد پهنه ضعیف تر خواهد شد.
روزهای آینده مشخص خواهد کرد که شاخص کل چه هدفی را اجرایی خواهد کرد، اگر با قدرت مقاومت تاریخی در محدوده یک میلیون و ۵۰ هزار واحد را عبور کند اصلاح را باید تمام شده دانست، نهایتا به عدد عبور داده شده پول بکی خواهد زد و شاخص کل با قدرت تا یک میلیون و چهارصد هزار واحد رشد کرده در آن محدوده نیز توقف کوتاهی خواهیم داشت و سپس برای هدف یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحدی پیش خواهد رفت در آن زمان سهام به اهداف و به مقاومت های سنگینی برخورد خواهند کرد. مقاومت های بعدی شاخص ۲ میلیون و پانصد هزار واحدی و سپس ۳ میلیون چهارصد هزار واحدی خواهد بود. اگر سهمها در حوالی مقاومت اول شاخص به مقاومت های اصلی شان برسند اصلاح آنجا خواهد بود ، پس بررسی همزمان نمودارها بسیار حیاتی خواهد بود.

احتمال یک اصلاح بزرگ در چند ماه آینده در محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد وجود دارد و در آن زمان سهم ها به اهداف و مقاومت های خود خواهند رسید، شاخص در آن محدوده به یک اصلاح بزرگتری از اصلاح اخیر خواهد رسید.

معامله کردن در گروه های بورسی آیا اقدام درستی است؟
بحثی که این روزها در فضای کارشناسی تحلیلگران مدام تکرار می شود معامله کردن و ترید در گروه های بزرگ و لیدرهای بازار است، باید دقت کرد که این نوع سهام از لحاظ نقدشوندگی بهتر هستند اما نمی توان به صورت کلی این اظهار نظر را کرد، هر سهمی نمودار و اهداف قیمتی خود را داشته و سهم های کوچکی هستند که به راحتی رشد کرده اما سهم های کوچکی داریم که اهداف بزرگتری نسبت به سهم های بزرگتر دارند.
این که در بررسی گروهی بگوییم تمام یک گروه خوب هستند درست نیست، به عنوان نمونه در گروه فولادی که این روزها خبرهای خوبی از آنان منتشر می شود برخی از اعضای این گروه رشد بسیار خوبی را کرده و برخی دیگر هنوز به اهداف خود نرسیده اند.

با بررسی آمار و نمودار ۲۷ سال اخیر بازار سرمایه و خروج از یک اصلاح بزرگ ۲۷ ساله اهداف چند میلیونی بعید نبوده و در آینده اهداف ۲ تا ۳ میلیون واحدی را به راحتی خواهیم دید که با توجه به بزرگتر شدن بورس با ورود شرکت های بورسی و با توجه به افزایش عمق آن در بین مردم برای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

در کلیت بازار چندین سال خیلی خوب در بورس خواهیم داشت ولی در کوتاه مدت و هر چند ماه یک بار به اصلاحاتی برخورد خواهیم کرد، برخی اصلاحات بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند، سهم هایی داریم که در یک سال اخیر هفت الی هشت برابر خواهند شد و سهم هایی هم هستند که در محدوده دو برابر شدن به مقاومت های سنگینی برخورد خواهند کرد. جای نگرانی برای افرادی که هدف بلند مدت و میان مدت را نشانه گرفته اند وجود ندارد.در کوتاه مدت نیز ممکن است در مرداد و شهریور به مقاومت های برخورد کنیم.

عرضه سهام عدالت از ابتدا نیز جای نگرانی نداشت
عرضه سهام عدالت و آزادسازی آن از ابتدا نیز جای نگرانی نداشت و امروز نیز به طور کلی این نگرانی از بین رفت، نمودارهای سهم ها این ریزش و کف سازی را پیش بینی کرده و مشخص بود خطری از ناحیه سهام عدالت وجود ندارد زیرا تمام سهام در کف خود بودند.زمانی شاخص ۱۵۰ هزار واحد بوده و با شدت ریزشی بود آن زمان در کانال شخصی خود تحلیل ویدئویی گذاشته( الان نیز موجود است) و در آن زمان گفتیم که ۳۰۰ هزار را به راحتی رد خواهد کرد، همان اتفاق افتاد. در مرحله بعد ۶۰۰ هزار واحد را ارزیابی کرده و دقیقا همان اتفاق افتاد. در یادداشت قبلی برای سایت تحلیل بازار به هدف یک میلیون و صد هزار واحدی اشاره کردم و دقیقا اتفاق افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....