تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 17:52
کد خبر : 75438

اشتباه فدرال‌رزرو ؛ سکوی احتمالی پرش برای طلا!

اشتباه فدرال‌رزرو ؛ سکوی احتمالی پرش برای طلا!

برخی معتقدند تصمیم بانک‌های مرکزی مهم دنیا برای افزایش نرخ بهره یک اشتباه است و قیمت فدرال‌رزرو و طلا تحت تاثیر تبعات این اشتباه شانسی برای صعود خواهد داشت. اقتصاددان: قیمت طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته توانست از نزدیکی ۱۸۱۰ دلار به بالای مرز ۱۸۴۰ دلار برسد. قیمت طلا در روز چهارشنبه

برخی معتقدند تصمیم بانک‌های مرکزی مهم دنیا برای افزایش نرخ بهره یک اشتباه است و قیمت فدرال‌رزرو و طلا تحت تاثیر تبعات این اشتباه شانسی برای صعود خواهد داشت.

اقتصاددان: قیمت طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته توانست از نزدیکی ۱۸۱۰ دلار به بالای مرز ۱۸۴۰ دلار برسد. قیمت طلا در روز چهارشنبه رقم‌هایی بالای ۱۸۴۵ دلار را ثبت کرد و رکورد دوماهه خود را ارتقا داد. قیمت طلا در پایان معاملات آن روز ۱۸۴۰ دلار بود و بازدهی حدود ۱٫۷ درصدی را طی یک روز به ثبت رسانده بود. دامنه نوسان قیمت طلا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه محدودتر بود. قیمت فلز گرانبها در پایان معاملات روز جمعه ۱۸۳۶ دلار بود. مرز ۱۸۳۰ دلار از نظر تکنیکال برای طلا مهم بود و اینکه فلززرد رنگ جایگاه خود بالای این مرز را حفظ کرد، به نوعی امیدوارکننده بود.

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و طلا فردا کار خود را در حالی آغاز می‌کند که برخی معتقدند تصمیم فدرال‌رزرو و بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ جهان در مورد افزایش نرخ بهره یک اشتباه است و فلز گرانبها می‌تواند مانعی در برابر این سیاست‌گذاری اشتباه باشد. از طرف دیگر رشد قیمت نفت نیز به نوعی کمک می‌کند که قیمت طلا افزایش یابد. به اعتقاد تحلیل‌گران اگر طلا بتواند در این هفته بالای مرز ۱۸۵۰ دلار قرار گیرد، این شانس را دارد که فاز صعودی جدید را آغاز کند.

بازدهی هفتگی بیت کوین و اتریوم هنوز منفی است

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۳۴ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۳۵ هزار و ۸۰۶ دلار قرار داشت و بازدهی جزئی مثبت را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده بود، اما بازدهی ۷ روزه قیمت بیت کوین حدود منفی ۱۷ درصد بود. سرمایه بازار بیت کوین ۶۷۶ میلیارد دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم ۲ هزار و ۵۱۸ دلار گزارش می‌شد. بازدهی ۲۴ ساعته آن مثبت، اما بازدهی ۷ روزه آن حدود منفی ۲۴ درصد بود. سرمایه بازار اتریوم در حوالی ۲۹۸ میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷٫۷ درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود. مشاهده می‌شد که نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته از مقادیر متعارف هفته‌های اخیر شدیدتر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....