تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 10:51
کد خبر : 76106

استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با کووید ۱۹

استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با کووید ۱۹

روند نوآوری های هوش مصنوعی جهت مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ تسریع شده است.  هیچ چیز در اقتصاد جهانی مهمتر از سلامت و تندرستی همه شهروندان نیست. جنگ شدید علیه بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد و جامعه پزشکی را دائماً در حالت آماده باش قرار داده است. این مهم نشان دهنده نیاز رهبران جهانی

روند نوآوری های هوش مصنوعی جهت مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ تسریع شده است.

 هیچ چیز در اقتصاد جهانی مهمتر از سلامت و تندرستی همه شهروندان نیست. جنگ شدید علیه بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد و جامعه پزشکی را دائماً در حالت آماده باش قرار داده است. این مهم نشان دهنده نیاز رهبران جهانی برای تسریع در همسویی و پیشبرد سیاست‌های همه‌گیر بین‌المللی خود است. بنابراین، دولت های جهانی برای پیشبرد تحقیقات COVID-۱۹ و تحریک نوآوری چه می کنند؟

کانادا
کمک‌های مالی تحقیقات هوش مصنوعی دولت کانادا برای COVID-۱۹ بسیار چشمگیر بوده است، از جمله پروژه‌هایی مانند: استفاده از تصویربرداری پزشکی و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی میزان بیمار شدن فرد به دنبال عفونت COVID-۱۹ و درک اینکه کدام داروهای موجود ممکن است در درمان COVID-۱۹ مؤثر باشند، درک نحوه جهش ویروس در حین انتقال از طریق جمعیت، شناسایی جمعیت های در معرض خطر و پیش بینی سیر بیماری، هم در سطح فردی و هم در سطح جمعیت، برای درک انتقال COVID-۱۹ در کودکان و خانواده های آنها، درک سلامت روان تأثیرات شیوع COVID-۱۹ از طریق تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی. بیش از ۱۴ پروژه در حال حاضر با استفاده از روش های هوش مصنوعی برای مبارزه با کووید-۱۹ در حال انجام است و این تنها در یک حوزه کمک مالی است که تنها در کانادا برجسته شده است.

ایالات متحده آمریکا
خدمات ملی بهداشت و خدمات انسانی دولت ایالات متحده (NIH) کمک های مالی زیادی در اختیار محققان هوش مصنوعی قرار داده است و کمیسیون امنیت ملی ایالات متحده اخیراً مقاله ای را با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی و نقش آن در حمایت از مردم در مقابله با بیماری همه گیر منتشر کرده است و مجموعه ای از توصیه ها را در مورد چگونگی این مقابله ارائه کرده است. در این موارد می توان از هوش مصنوعی استفاده کرد: آگاهی موقعیتی از نظارت و تشخیص بیماری، تولید واکسن، درمان، پیشرفت تشخیص تجهیزات پزشکی تا مراقبت های بهداشتی مداوم – محافظت از افراد سالم و درمان بیماران.

برای مثال، دیتا ربات مستقر در بوستون ایالات متحده آمریکا، مدل‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را ساخته است که شیوع کووید ۱۹ را پیش‌بینی می‌کند تا به تصمیم‌گیرندگان اطلاع‌رسانی کند و حتی شرکت کانادایی بلودات از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی شیوع کووید ۱۹در ووهان چین استفاده کرد. حتی روبات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند کووید-۱۹ را از راه دور تشخیص دهند و در بیمارستان‌های بوستون آزمایش می‌شوند.

چین
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، مرکز امنیت و فناوری های نوظهور خلاصه ای را در مورد استفاده چین از هوش مصنوعی و پاسخ آن به کووید ۱۹ تدوین کرد و فناوری های هوش مصنوعی مختلفی را که برای مبارزه با کووید-۱۹ استفاده می شود، برجسته کرد و بازیگران کلیدی در اکوسیستم چین را شناسایی کرد.

به عنوان مثال، ۴Paradigm با بیمارستان نانجینگ و بیمارستان مردمی جیانگسو شمالی برای دستیابی به ردیابی منبع انتقال دقیق و کارآمدتر همکاری کرده است. این تیم از فناوری یادگیری ماشین برای ساخت «سیستم دیجیتال انتقال ویروس کرونا مبتنی بر داده» همراه با اطلاعات بیمار، برای نظارت و ردیابی منابع احتمالی انتقال استفاده کرد.

در حال حاضر صدها کمک هزینه تحقیقاتی هوش مصنوعی در تلاش برای پیشبرد کووید ۱۹ تنها در کانادا وجود دارد و تخمین زده می شود که در ایالات متحده امریکا بیش از ۱۰۰۰۰ پروژه کمک هزینه مالی وجود دارد به جز پروژه های دیگر در کشورهای اروپایی، آسیایی و روسیه و غیره. می توان تصور کرد که بیش از ۱ میلیون پروژه تحقیقاتی با بودجه خوب در سطح جهانی در حال تحقیق برای یافتن راه های جدید برای مقابله با COVID-۱۹ و پیشرفت سیستم های مراقبت بهداشتی هستند. امید است بتوان از منابع دانش آنها استفاده کرد و نوآوری در مبارزه با یک بیماری همه گیر جهانی پیشرفت خوبی داشته باشد.

در زمینه تجارت، ایجاد تسهیلات حمایتی اضافی برای پیشبرد واکسیناسیون کارکنان و همچنین اعمال سیاست های اجباری برای واکسینه شدن بسیار است. شرکت هایی مانند آمازون از ماه مارس میزبان بیش از ۱۸۰۰ واکسیناسیون در محل برای کارمندان خط مقدم بوده اند.

در کانادا شاهدیم که برندهای لجستیک و حمل و نقل پیشرو مانند Purolator کلینیک های واکسیناسیون را برای افزایش سهولت آزمایش یا واکسینه شدن راه اندازی کرده اند، اما همچنین از جامعه کسب و کار کوچک برای به اشتراک گذاشتن دانش در مورد کرونا حمایت می کنند.

کمک‌های بین‌المللی میلیاردرها نیز در مبارزه با کووید-۱۹ قابل توجه بوده است. «علیشیر عثمانوف»، میلیاردر آهن و فولاد، در مجموع ۱۶۸.۲ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در زادگاهش ازبکستان و فدراسیون روسیه کمک کرده است. میلیاردر روسی «ولادیمیر پوتانین»، متعهد شده است که حدود ۱۴۲ میلیون دلار برای تلاش های امدادی اختصاص دهد. این وجوه برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و PPE برای مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی و برای کارمندان و مشاغل در روسیه استفاده می‌شود.

«جف اسکال» میلیاردر لس آنجلسی، ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با گسترش کووید ۱۹ سرمایه گذاری کرده است. «بیل گیتس»، رئیس مشترک و بنیانگذار بنیاد بیل و ملیندا گیتس، ۱۰۰ میلیون دلار از طریق بنیاد خود برای کمک به شناسایی، جداسازی و درمان جهانی ویروس کمک کرده است. آنها بعداً ۱۵۰ میلیون دلار اضافی را اعلام کردند.

باید بدانیم که هوش مصنوعی می‌تواند زنجیره تامین ما را در سطح جهانی به طور موثرتر و کارآمدتر مدیریت کند، اختلالات و آسیب‌پذیری‌ها را پیش‌بینی کند، بر موجودی نظارت و اولویت‌بندی کند، تولید تقاضا را تحریک کند، اقدامات اصلاحی را برای حمایت از نیازهای مراقبت های بهداشتی و همچنین فعال نگه داشتن اقتصادهای بین المللی توصیه کند.

هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید برای پیشرفت اکوسیستم های خود در مبارزه با این بیماری همه گیر جهانی انجام دهیم. آنچه واقعی است این است که بعد از گذشت سه سال هنوز به دنیای قدیم خود باز نگشته‌ایم و سؤالی که برای همه ما مطرح است این است که آیا هرگز به زندگی عادی برمی‌گردیم یا با انواع مختلف این بیماری باید مواجه شویم؟ همه ما مسئولیت داریم و این یک جنگ ویروسی است که در طول زندگی ما بی سابقه است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....