تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 11:57
کد خبر : 69252

استارت آپ «فورفارمینگ»؛ کشت سالم محصولات کشاورزی

استارت آپ «فورفارمینگ»؛ کشت سالم محصولات کشاورزی

استارت آپ «فورفارمینگ»؛ راهکاری برای کشت سالم محصولات کشاورزی بدون آفتکش ها ترکیه به عنوان یک کشور موفق در صنعت کشاورزی جهان، غالبا کشاورزان را به سمت استفاده از استارت آپ هایی همچون فورفارمینگ که موجب تولید محصولات سالم و بدون استفاده از آفتکش ها می شود سوق می دهد.  ترکیه از جمله کشورهایی است

استارت آپ «فورفارمینگ»؛ راهکاری برای کشت سالم محصولات کشاورزی بدون آفتکش ها

ترکیه به عنوان یک کشور موفق در صنعت کشاورزی جهان، غالبا کشاورزان را به سمت استفاده از استارت آپ هایی همچون فورفارمینگ که موجب تولید محصولات سالم و بدون استفاده از آفتکش ها می شود سوق می دهد.

 ترکیه از جمله کشورهایی است که صنعت کشاورزی پویایی دارد و در بسیاری از بازارهای جهانی انواع محصولات کشاورزی جزو ۲۰ صادر کننده برتر محسوب می شود. این کشور طی ۱۰ سال گذشته متناسب با تغییرات آب و هوایی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از روشهای نوینی که غالبا مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی است برای مدیریت این صنعت استفاده کرده است.

استارت آپ For Farming؛ مبتنی بر هوش مصنوعی و ویژه کشت های گلخانه ای
به عبارت دیگر ترکیه به استفاده از فناوری های نوسازی در کشاورزی و گرایش های نو آورانه زارعان و کشاورزان خود را سوق داده است. چرا که به گفته مقامات این کشور تراکم جهانی سکونت‌گاه شهری و افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها باعث ایجاد مشکلات اشتغال در بخش کشاورزی شده است.  از سوی دیگر، نرخ بالای مهاجرت به شهرها و شرایط رقابتی که در نتیجه اشتغال شدید در بخش خدمات پدید آمده است، شرکت‌ ها را به دنبال کار دیجیتالی‌ سازی به‌ ویژه در ۱۰ سال گذشته سوق داده است.  از آنجایی که بخش کشاورزی اکنون توسط کار دیجیتالی سازی مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از فناوری های دیجیتال و هوشمند در بخش کشاورزی به تدریج شروع به رشد کرده است. در واقع در حوزه کار دیجیتالی‌ سازی در کشاورزی، تلاش‌ های نوآورانه به‌ ویژه بر اساس هوش مصنوعی قابل توجه است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ، بر اساس گزارشات منتشر شده استارت آپ «For Farming » یک استارت آپ داخلی کشور ترکیه است که  سرمایه گذاری های قابل توجهی به ارزش ۵ میلیون دلار برای راه اندازی آن صورت گرفته است. به گفته کارشناسان این استارت آپ  راه حل های کشاورزی عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را در مناطق محدود مانند گلخانه ها ارائه می دهد.

به لطف این ویژگی‌ ها، فناوری کشاورزی هوشمند که تولیدکنندگان را قادر می‌ سازد محصولات کشاورزی تازه و سالم را بدون نیاز به استفاده از آفت‌ کش‌ها تولید کنند، اکنون وارد بازار شده است.

استارت آپ Tarla   با استفاده از پیش‌ بینی‌ های مبتنی بر الگوریتم دقیق‌ ترین زمان‌ بندی و شرایط را برای کاشت، کود دهی و آبیاری را به کشاورز اطلاع می دهد

کشت دقیق انواع محصولات کشاورزی و بر مبنای زمانبندی  با بهره گیری کشاورزان  ترکیه ای از استارت آپ Tarla
یکی دیگر از استارت آپ هایی که در کشاورزی ترکیه کاربرد دارد « tarla » است که در راستای کاستن اثرات ناشی از تغییرات آب و هوا بر محصولات کشاورزی استفاده می شود.

در حقیقت این استارت آپ  که با استفاده از پیش‌ بینی‌ های مبتنی بر الگوریتم ابداع شده، دقیق‌ ترین زمان‌ بندی و شرایط را برای کاشت، کود دهی، آبیاری، استفاده از آفت‌ کش ها و اجرای برداشت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌ دهد. نکته جالب توجه اینکه پایگاه داده الگوریتمی که توسط این استارت‌ آپ توسعه یافته است، امکان جمع‌ آوری داده‌ ها در مورد آب و هوا و شرایط خاک را در هر زمینه فراهم می‌کند، که به کمک آن، تولیدکنندگان می‌ توانند تصمیمات دقیق بگیرند، زیرا این الگوریتم به رشد بهره‌ وری کمک می‌ کند و امکان ساخت را فراهم می‌ کند.

تبادل اطلاعات کشاورزان خُرد با استفاده از استارت آپ A Growing Culture
از سوی دیگر علاوه بر استارت آپ های داخلی، دولت ترکیه از دیگر استارت های مطرح و موفق در جهان که در حوزه کشاورزی وجود دارد نیز در راستای سوق دادن جامعه کشاورزی خود به سمت هوشمند سازی استفاده می کند. یکی از این استارت آپ ها « A Growing Culture» است که در حقیقت بستری را فراهم می‌ کند که کشاورزان کوچک در آن اطلاعات را مبادله می‌ کنند و از اسناد متقابل و اطلاعات کشاورزان کلان برای داشتن یک فصل زراعی موفق با بهره وری بالاتر بهره می‌ برند.

Agrolodies یکی از استارت آپ هایی است که کشاورزان برای داشتنی آبیاری هوشمند و یکپارچه از طریق برنامه ای که در تلفن همراه خود دارند، استفاده می کنند

استارت آپ Agrolodies آبیاری هوشمند مزارع را با یک کلیک ممکن می سازد
از دیگر استارت آپ های مورد استفاده در مزارع این کشور می توان به «Agrolodies » اشاره کرد که در حقیقت به کمک حسگر آبیاری یکپارچه در تلفن هوشمند، آبیاری با یک کلیک را در هر نقطه از جهان برای کشاورزان و زارعان تسهیل می کند.

گفتنی است رشد بهره‌ وری با استفاده از فناوری‌ های دیجیتال و هوشمند، به‌ جای بهره گیری از روش‌ های سنتی کشاورزی، دولت‌ ها را به صدور یارانه در این زمینه تشویق می‌ کند. به طوری که ترکیه به عنوان یک کشور موفق در صنعت کشاورزی مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته از کشاورزان حمایت یارانه ای برای اشاعه روش های فناورانه در کشاورزی می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....