تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 12:40
کد خبر : 107656

استاد ناصر تکمیل‌همایون درگذشت

استاد ناصر تکمیل‌همایون درگذشت

ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی، درگذشت. مراسم وداع با ایشان ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران- بزرگراه کردستان- شد و پیکر این استاد صبح جمعه از عالی‌قاپو در قزوین تشییع خواهد شد. ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی،

ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی، درگذشت. مراسم وداع با ایشان ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران- بزرگراه کردستان- شد و پیکر این استاد صبح جمعه از عالی‌قاپو در قزوین تشییع خواهد شد.
ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی، صبح ۲۵ آبان ۱۴۰۱ پس از ایست قلبی، در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت.
تکمیل‌همایون زاده ۲۵ آبان ۱۳۱۵ در قزوین بود، در سال‌های پرفراز و نشیب زندگی، علاوه بر اخذ مدرک دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی در فرانسه، همواره به عنوان یک کنش‌گر ملی و مدنی ابتدا در فرانسه و سپس در تهران فعالیت‌های سیاسی خود را پی‌گرفت. وی از دهه ۷۰ به عنوان استاد تاریخ در پژوهشگاه علوم انسانی مشغول به کار شد و نهایتا با استاد تمامی بازنشسته شد.
در مراسم بزرگداشت وی که به مناسبت ۸۰سالگی ایشان برگزار شد، ده‌ها چهره دانشگاهی، ملی و مذهبی از تلاش‌های علمی، فرهنگی و مدنی از او تقدیر کردند. او در ماه‌های اخیر که بیماری‌اش شدت یافته بود اصرار داشت که در ایران باشد تا در وطن جان دهد و در خاک وطن آرام گیرد.
وی بنا به وصیت خودش در قزوین و در کنار مادرش به خاک سپرده می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....