تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 14:56
کد خبر : 18951

ارز در یک قدمی تک نرخی شدن

ارز در یک قدمی تک نرخی شدن

در این بین کسانی که سر موعد ارز را برگرداندند حالا میبینند چقدر سرشان کلاه رفت که قانون مدار بودند ! شنیده ها حکایت از آن دارد که سقف خرید وفروش ارز در صرافی های بانکی و تضامنی برداشته شده است. و این یعنی فروش آزاد ارز با نرخ آزاد این تصمیم یعنی صادرکنندگان معلوم

در این بین کسانی که سر موعد ارز را برگرداندند حالا میبینند چقدر سرشان کلاه رفت که قانون مدار بودند !

شنیده ها حکایت از آن دارد که سقف خرید وفروش ارز در صرافی های بانکی و تضامنی برداشته شده است. و این یعنی فروش آزاد ارز با نرخ آزاد این تصمیم یعنی صادرکنندگان معلوم الهویه بالاخره توانستند نظر خود را به دولت وبانک مرکزی تحمیل کنند.

و اکنون بهانه این است که نرخ ارز نیما را بالا بردیم و محدودیت وسقف قیمت را برداشتیم تا صادرکنندگانی که تمایل به ارائه ارز به بازار نداشتند تشویق شوند ارز خود را به بازار بفروشند تا بازار ارز که همواره دچار مشکل است با این حرکت تامین شود و به مرور قیمت پایین بیاید !

اقتصاددان:سوال اینکه پس چرا تاریخ پایان تیر ماه سال جاری را به عنوان آخرین مهلت برگرداندن ارز گذاشتند والتهاب را به بازار تحمیل کردند؟ و چرا حالا چنین جایزه ای به متخلفین میدهند ؟!

در این بین کسانی که سر موعد ارز را برگرداندند حالا میبینند چقدر سرشان کلاه رفت که قانون مدار بودند !

سوال این است که واردکننده ای که ارز را از صادرکننده گران میخرد چگونه می تواند کالا را به مصرف کننده ارزان بفروشد ؟

از ابتدای سال جاری زمزمه حذف ارز حمایتی ۴۲۰۰ بود که این امر سبب شد به مرور از کالاهای نیمه اساسی به کالای اساسی تسری پیدا کرد و مردم با پوست وگوشت خود گرانی را احساس وتحمل کردند

حال که این همه هزینه به هر بهانه ای به مردم تحمیل شد پس باید انصاف به خرج داد و دادن ارز های حمایتی را رسما متوقف کرد تا بازار عرضه وتقاضا حاکم شود.

حال با این اتفاقات معلوم شد که این گرانی های پی در پی از ابتدای سال ریشه در کجا داشت .

کالا و خدماتی همانند خودرو .مسکن . آهن .فولاد . بورس .کره .لاستیک .دانه های روغنی کود و…..همه از قبل زمینه برای گران شدن داشتند و با حذف ارز ۴۲۰۰ و آماده سازی زمینه اجرای حذف چهارصفر از پول ملی همگی بیانگر این موضوع هستند.

حال باید تکه های این پازل را کنار هم گذاشت و دید چقدر حساب شده این امور انجام شده است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....