تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردین 1401 - 17:28
کد خبر : 82898

ارزش یارانه نقدی ۷ هزار تومان است

ارزش یارانه نقدی ۷ هزار تومان است

رئیس‌‌جمهور گفت: ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به هفت هزار تومان رسیده است. اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت. اقتصاددان: رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی هشت درصدی باید محقق شود. ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به ۷۰۰۰ تومان

رئیس‌‌جمهور گفت: ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به هفت هزار تومان رسیده است. اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت.

اقتصاددان: رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی هشت درصدی باید محقق شود. ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به ۷۰۰۰ تومان رسیده است .

ابراهیم رئیسی اظهار کرد: اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت. تولید، دانش‌آفرینی و اشتغال می‌تواند گره کشور را حل کند. باید به‌دنبال رشد اقتصادی باشیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور محقق شود.

او اضافه کرد: در این دولت مردم انتظار کوچک‌ترین فساد، رشوه و پارتی‌بازی ندارند. انتظار مردم دولت قانون‌مند، فسادستیز و مردمی است و وقتی همه بدنه اداری دولت این حس را پذیرا باشند، فسادستیزی محقق می‌شود.

رئیسی افزود: باید رویکرد تحولی وجود داشته باشد. تحول شناختی مهم است، باید با شناسایی فرصت‌ها و با برنامه‌ریزی، تحول را ایجاد کرد.

همچنین به نقل از ایسنا رئیس‌‌جمهور بیان کرده بود: به لحاظ ذخایر کالاهای اساسی، هیچ‌گونه مشکلی در کشور وجود ندارد.

ابراهیم رئیسی اظهار کرد: حرکت اصلی ما به سمت استقلال در تامین کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور است.

چشم‌انداز رشد اقتصادی

رئیس دولت سیزدهم در مورد بودجه ۱۴۰۱ تشریح کرد: در سال گذشته رشد اقتصادی کشور ۰٫۴ درصد بود. در حالیکه برآوردهای موجود حاکی از تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی در سال ۱۴۰۰ است. برنامه ما برای سال ۱۴۰۱ هم رشد اقتصادی هشت درصدی است.

صادرات نفت به شرایط قبل از تحریم‌ها رسید

رئیس‌جمهور افزود: کشور در وضعیتی بود که برخی آقایان در جلسات می‌گفتند، اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور بازمی‌گردد.

زندگی مردم را به برجام گره نزده‌ایم

رئیسی ادامه داد: البته مذاکرات با قوت و عزت دنبال می‌شود و ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم. مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت امروز بیان می‌شود. اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم. چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

او تصریح کرد: در زمان تحویل بودجه به مجلس هم گفتیم این بودجه فارغ از مذاکرات است. زیرا قرار است ما روی پای خودمان بایستیم و به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....