تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 - 12:30
کد خبر : 13530

ارزش پول ملی قربانی مسابقه صرافی‌های خارجی و صادرکنندگان سودجو

ارزش پول ملی قربانی مسابقه صرافی‌های خارجی و صادرکنندگان سودجو

اقتصاددان:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت مقابله با اقدامات صرافی‌های خارجی و برخی صادرکنندگان سودجو که در پی کاهش ارزش پول ملی هستند، تاکید کرد. جعفر قادری با بیان اینکه ارز حاصل از صادرات باید به خزانه برگردد، گفت: عدم بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور اقدامی در راستای کاهش ارزش

اقتصاددان:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت مقابله با اقدامات صرافی‌های خارجی و برخی صادرکنندگان سودجو که در پی کاهش ارزش پول ملی هستند، تاکید کرد.

جعفر قادری با بیان اینکه ارز حاصل از صادرات باید به خزانه برگردد، گفت: عدم بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور اقدامی در راستای کاهش ارزش پول ملی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان جنگ اقتصادی هر تلاشی که از ناحیه دشمن امکان پذیر باشد، انجام می‌دهد از این رو باید اقدامات متقابلی برای خنثی سازی این دست فعالیت‌ها انجام شود، افزود: متاسفانه اکنون شرایط نابرابری ایجاد شده و دشمنان در پی صدمه به ارزش پول ملی ما هستند.

قادری با تاکید بر اینکه یکی از دیگر علل کاهش ارزش پول ملی مربوط به ساختار وابسته اقتصاد به نفت است، تصریح کرد: اقتصاد دولتی ما باید از این رویکرد دور شده و به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

وی با بیان اینکه آسیب پذیری نرخ ارز در جریان تحریم‌ها نیز دیگر موضوعی است که باید مدنظر باشد، گفت: بخشی از درآمدهای ارزی ما در دوران کرونا از دسترس خارج شده که متاسفانه عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز دیگر معضل در این حوزه شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجموع عوامل مذکور باعث شده که یک عدم توازنی بین عرضه و تقاضای ارز وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه اکنون ارز از یک کالای مصرفی و واسطه‌ای تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده که هر کسی در پی سودجویی بیشتر از این آشفته بازار است.

قادری با تاکید بر اینکه برخی افراد سعی می‌کنند برای حفظ قدرت خرید خود تقاضای ارز را بالا ببرند، گفت: موضوعی که اهمیت بسیاری دارد این است که با افزایش نرخ ارز و نابسامانی بازار، مردم متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه وضعیت شکل گرفته در بازار ارز به نفع برخی و به ضرر اکثر مردم است، افزود: دولت و دستگاه‌های امنیتی باید جلوی سودجویی برخی صادرکنندگان و همچنین صرافی‌های خارجی را بگیرند تا به این واسطه ساماندهی بازار ممکن شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر ضرورت تقویت ساختارهای اقتصادی با هدف کاهش مداخله سودجویان داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: باید به سمت ظرفیت‌هایی که تولید داخل را تقویت می‌کند، حرکت کنیم تا به این ترتیب تأثیرگذاری های منفی را کاهش دهیم. ع/ ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....