تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 19:36
کد خبر : 10740

۲برابر شدن صندوق ETF / شروع معامله در بورس از ۴شنبه

۲برابر شدن صندوق ETF / شروع معامله در بورس از ۴شنبه

اقتصاددان:عباس معمارنژاد در مورد اینکه قبلا گفته شده بود واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله شود، گفت: واحدهای اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه ۹۹ در بورس قابل خرید وفروش می‌شود؛ البته از فردا اول

اقتصاددان:عباس معمارنژاد در مورد اینکه قبلا گفته شده بود واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله شود، گفت: واحدهای اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه ۹۹ در بورس قابل خرید وفروش می‌شود؛ البته از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه از ۴شنبه واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آنها هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از صندوق گفت: ۳و نیم میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا ۶۱۰۰ میلیارد تومان واریز کرده بودند اما از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحدهای صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

معمارنژاد همچنین در مورد اینکه فردی عضو هیأت مدیره بانک پارسیان بوده و به تازگی عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات هم شده است، گفت: آقای احتشام فلاح‌فر با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات انتخاب شده البته وی از عضویت از هیأت مدیره بانک پارسیان استعفا کرده و بانک مرکزی هم آن را تائید کرد، چون از نظر قانونی یک فرد نمی‌تواند عضو هیأت مدیره دو بانک باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....