تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 20:06
کد خبر : 73051

ارتقای زیرساخت‌ها، پل رسیدن به شهر هوشمند

ارتقای زیرساخت‌ها، پل رسیدن به شهر هوشمند

در این گزارش مزایای یک شهر هوشمند را با توجه به پروژه مورد استفاده مسئولین شهر بارسلونا مورد بررسی قرار داده ایم.  lenovopress، مسئولین شهر بارسلونا یک طرح بلند پروازانه برای تحول دیجیتال تنظیم کرده اند. با اجرای این پروژه کارآمدی سیستم‌ها و سازمان ها، شفافیت و نوآوری اجتماعی در شهر افزایش می‌یابد. با استفاده

در این گزارش مزایای یک شهر هوشمند را با توجه به پروژه مورد استفاده مسئولین شهر بارسلونا مورد بررسی قرار داده ایم.

 lenovopress، مسئولین شهر بارسلونا یک طرح بلند پروازانه برای تحول دیجیتال تنظیم کرده اند. با اجرای این پروژه کارآمدی سیستم‌ها و سازمان ها، شفافیت و نوآوری اجتماعی در شهر افزایش می‌یابد. با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا شهر بارسلونا در حال پیاده‌سازی شهر هوشمند مبتنی بر داده‌ها و هوش مصنوعی است. مسئولین با این طرح قصد دارند تا خدمات بهتری را برای بالا بردن کیفیت زندگی در اختیار شهروندان قرار دهند. جابه‌جایی بیشتر جمعیت جهان به مناطق شهری، چالش‌های زیادی از جمله بهبود ایمنی، حمل‌ونقل و افزایش آلودگی را به وجود آورده است. شهر‌های هوشمند از راه‌حل‌های کارآمد برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری و حکمرانی پاسخگو استفاده می‌کنند.

شهر بارسلونا

نمونه تاریخی استفاده از مفهوم شهر هوشمند

همچنین شهروندان، شرکت‌ها و نهاد‌های عمومی در مدیریت شهر مشارکت دارند. سیستمی متشکل از حسگرها، شبکه‌ها و برنامه‌های کاربردی، داده‌های مفیدی مانند تراکم ترافیک، مصرف انرژی و سطوح CO۲ را جمع‌آوری می‌کند. جالب است بدانید شهر‌های روم باستان از عناصر مفهوم شهر هوشمند برای تسهیل زندگی شهروندان خود استفاده می‌کردند. نمونه بارز این امر قنات‌ها و سیستم‌های زهکشی آب است. اهداف اصلی یک شهر هوشمند بهبود کارایی سیاست، کاهش ضایعات، آلودگی، بهبود کیفیت اجتماعی و اقتصادی و به حداکثر رساندن شمول اجتماعی است. زیرساخت‌های Edge، ۵G و IoT مزایایی مانند مدیریت ترافیک، کاهش ازدحام در معابر عمومی و شناسایی الگو‌های عابر پیاده را ارائه می‌کنند.

قنات در روم باستان

مزایای یک شهر هوشمند

سیستم‌های پیشرفته مدیریت ساختمان در آینده نیز ایمنی ساکنان را افزایش می‌دهند. با این فناوری‌ها ساختمان‌ها به طور کارآمد عمل می‌کنند. زیرساخت هوشمند به مدیران شهری پیرامون برنامه ریزی جهت نشان دادن واکنش به بلایا و شرایط اضطراری کمک می‌کند. مدیران شهری باید سیستم‌های IT را گسترش دهند. تقویت و توسعه وسایل الکترونیکی، ابزار‌های کنترل‌های دسترسی، مدیریت جمعیت و ترافیک، دوربین‌ها و حسگر‌های اضافی باید در مکان‌های جدید نصب شوند.

شهر هوشمند

تجزیه و تحلیل ویدئویی جریان‌های ترافیکی می‌تواند به بهینه سازی زمان سفر برای شهروندان، محدود کردن ازدحام و کاهش آلودگی کمک کند. ترکیب داده‌های محیطی، استفاده از پرسنل و سیستم‌های کنترل ساختمان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. با بهره مندی از زیرساخت‌های هوشمند می‌توان اطلاعات پارکینگ‌ها را در اختیار مرکز فرماندهی و بازدیدکنندگان قرار داد. از حسگر‌ها و مادون قرمز برای کنترل حرکت و رفت و آمد استفاده می‌شود. همچنین کاهش انرژی و حفظ ایمنی عمومی از دیگر کاربرد‌های این ابزار است. در یک شهر هوشمند می‌توان با پایش سطوح آلودگی در نقاط مختلف مشکلات کیفیت آب و آلاینده‌ها را تشخیص داد. با انجام چنین کاری تاثیرات آلودگی بر محیط‌ زیست و تامین آب کاهش می‌یابد.

مدیریت ترافیک

از دیگر مزایای شهر‌های هوشمند می‌توان به سیستم ناوبری منحصر به فرد برای یافتن مکان‌های دیدنی، مسیر‌های بهینه، ردیابی وسایل نقلیه و خروجی‌های اضطراری اشاره کرد. کاهش آلودگی هوا نیز یکی از بزرگترین مشکلات عصر حاضر است. سازمان‌های بین المللی تاکنون راهکار‌های مختلفی را ارائه کرده اند. با استفاده از زیرساخت هوشمند می‌توان این چالش را نیز رفع کرد. مزیت بعدی در شهر هوشمند کنتور‌های دارای سنسور هستند. تشخیص میزان مصرف و نشت، از قابلیت‌های این کنتور‌های هوشمند است. مقامات با فید ویدئو مجرمان را پیدا خواهند کرد. ردیابی و مدیریت مصرف انرژی در زمان اوج مصرف در تاسیسات مسکونی و صنعتی، ردیابی اتوبوس‌ها و فعال کردن خدمات Wi-Fi نیز از دیگر ویژگی‌های یک شهر هوشمند است.

هوش مصنوعی

بارسلونا یک شهر اروپایی پیشرو در پیاده سازی فناوری‌های شهر هوشمند مبتنی بر داده برای بهبود خدمات خود است. به عنوان بخشی از این ابتکار، در سال ۲۰۱۵ بارسلونا روند تحول شبکه و آزمایش‌های مختلف را در سراسر شهر آغاز کرد. در جولای ۲۰۱۹ نهاد عمومی Red.es زیر نظر وزارت اقتصاد اسپانیا، توسعه آزمایشی ۵G در منطقه شهری بارسلونا را به کنسرسیومی از شرکت‌ها اعطا کرد. لنوو کنسرسیومی متشکل از ۸ شرکت و ارائه دهنده زیرساخت شهر هوشمند است. وظیفه Lenovo در بارسلونا تامین زیرساخت هوشمند است. نرم افزار LOC-A یک اتوماسیون سرتاسری را فراهم می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....