تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 21:03
کد خبر : 17899

ادعای محسن رضایی در مورد سوءاستفاده گروهی ۱۵۰ نفره از بورس

ادعای محسن رضایی در مورد سوءاستفاده گروهی ۱۵۰ نفره از بورس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی سوءاستفاده گروهی تقریباً ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در کشور از بازار بورس و دستیابی آنها به سودهایی کلان شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقاضای من از نسل سوم این است که منتظر نباشید فرش قرمز جلوی پای شما پهن کنند، همانند نسل اول خودتان به صحنه بیایید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی سوءاستفاده گروهی تقریباً ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در کشور از بازار بورس و دستیابی آنها به سودهایی کلان شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقاضای من از نسل سوم این است که منتظر نباشید فرش قرمز جلوی پای شما پهن کنند، همانند نسل اول خودتان به صحنه بیایید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا، آیین افتتاح نظام جمع‌سپاری و نخستین فراخوان نظام جمع‌سپاری با محوریت تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم صبح امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در این مراسم «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سخنانی ضمن تقدیر از حضور مدعوین و اشاره به لزوم تشکیل یک اراده ملی در آغاز گام انقلاب، گفت: امیدواریم که در این جلسات در ابتدای گام دوم انقلاب یک اراده ملی در برداشتن این گام که هم آرزوی مردم و هم تاکیدات رهبری است، شکل گیرد.

وی ادامه داد: اولین اراده ملی انقلاب بود که در سال ۵۷ شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار حضرت امام یک اتفاق و یک نظریه جدید را در عرصه سیاسی جهان شکل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: دومین اراده جمعی آزادسازی سرزمین‌های ما بود که به تصرف صدام در آمده بود که با تحریک غرب وارد کشور شد و حمله کرد، در اینجا نسل دومی‌ها وارد شدند و کار بزرگی را شکل دادند که نشانه‌ای از اقتدار ما بود. حدود ۲-۳ قرن اخیر تقریبا هیچ جنگی نبود که ایران در آن شکست نخورده باشد و هر بار قسمتی از سرزمین ما از کشور جدا شد اما در این جنگ دشمن نتوانست چنین اقدامی را صورت دهد.

وی افزود: اکنون در آستانه گام دوم انقلاب در حال شکل دادن سومین اراده هستیم، این اراده باید در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و هفت موضعی که در توصیه و بیانیه رهبری بود، متبلور شود. اما نکته مهمی که در اینجا مورد توجه است، این است که سومین اراده مردم باید توسط نسل سوم شکل گیرد. همچنین باید توجه داشته باشیم که اگر این تغییرها به وجود نیاید و نتیجه حاصل نشود، شاهد اتفاق مثبت و خوبی نخواهیم بود.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود، بیان داشت: ما در ۴۰ سال انقلاب همواره با روندهای مثبت مواجه بودیم، روزی نیست که یک تولید و یک خلاقیت جدید شکل نگیرد، این محصول اقتدار و امنیت ما است که ما هر روز گامی به جلو بر می‌داریم.

وی ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب در سر آغاز تحولات جدیدی قرار گرفتیم، اینجا باید یک بسیج از نخبگان، کارشناسان و پژوهشگران در کنار سیاست‌گذاران، کارآفرینان و سایر حوزه‌های  صورت گیرد، تا زمانی که این مسأله انجام نشود، تحول و تغییری صورت نخواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت: البته ما در گذشت هم پژوهش‌های کارشناسی داشتیم و هم پژوهش‌های نظری با دانشگاه‌ها، اما اکنون در حال دنبال کردن سومین موج هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم که تحولات ۴۰ ساله دوم انقلاب به شدت متکی به تلاش و فعالیت شما اندیشمندان است و این جلسه در ادامه هم خواهد بود و در نظر داشته باشید که شما روی مجمع به عنوان یکی از حامیان خود حساب کنید. این جلسه یک آغاز برای این راه است و ما همینطور که تاکنون به طور ثابت با اندیشکده‌ها ارتباط و جلسه داریم، ادامه می‌دهیم. البته تقاضای من از نسل سوم این است که منتظر نباشید فرش قرمز جلوی پای شما پهن کنند، همانند نسل اول خودتان به صحنه بیایید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه جوان‌های انقلاب باید خود را نماینده نظام بدانند، تصریح کرد: جوانان انقلاب باید در عرصه‌های مطالبه‌گری و اندیشه‌ورزی خود را نماینده نظام بدانند، این کشور و نظام متعلق به هیچ گروهی نیست و تنها متعلق به مردم است.

وی ادامه داد: در همین چارچوب در نظر داریم تا یک جامعه اندیشکده‌ای و بسیجی شکل گیرد که نگاهی به قالب‌ها و چارچوب‌های غربی مشابه نداشته باشد.

رضایی همچنین در ادامه سخنان خود به موانع انجام چنین امری توسط دولت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دیوان‌سالاری دولت مانع از انجام چنین کاری است، اگر نیروهای نسل اول انقلاب به دنبال سرنگونی شاه بودند و نیروهای نسل دوم دنبال اندیشه مبارزه با صدام، نیروهای نسل سوم باید تدبیر و اندیشه‌ای برای تشکیل یک دولت نو داشته باشند. اکنون بیست سال است که برنامه‌های توسعه منتشر شده اما هیچ قانونی برای آن نوشته نشده است تنها برای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون نوشته‌اند در حالی که اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضعیت این چنین نبود.

وی ادامه داد: سند اقتصاد مقاومتی از مدت‌ها قبل روی زمین مانده است. همچنین برای تنظیم رابطه دولت با بالادست و اسناد بالادستی نیز باید تدبیری شود. از سوی دیگر رابطه میان دولت با مردم، نخبگان و کارآفرینان باید تدوین شود. پس نیاز است که شما اندیشمندان روی بخش تحول دولت فکر کرده و نظر و برنامه ارائه دهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر مسئله دارای اولویت را تبدیل برنامه هفتم به یک ریل‌گذاری جدید برشمرد و بیان داشت: مسأله دیگر برنامه هفتم است که باید آن را به عنوان اولین برنامه گام دوم به یک ریل‌گذاری جدید تبدیل کنیم، از تکرار راه‌های اشتباه قبلی جلوگیری کنیم و راه‌های نو را شناسایی و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. البته برای این موضوع زمان کمی داریم و نهایتا تا اردیبهشت ماه آینده باید سیاست‌های کلی اعلام شود و دولت براساس آن برنامه هفتم را بنویسد.

وی افزود: پس برنامه هفتم اگر می‌خواهد زمینه‌ساز ریل‌گذاری شود، باید محتوای آن تحول باشد. یکی از مسائل دولت جزیره‌ای برخورد کردن با موضوعات است، وزارتخانه‌ها جداگانه کار می‌کنند درحالیکه هرکار و موضوعی با دو سه وزارتخانه مرتبط است و این‌ها در عمل از هم جدا رفتار می‌کنند. این در حالی است که در غالب برنامه‌های کشور باید دو سه وزارتخانه کنار هم باشند و مشترک و قرارگاهی کار کنند.

رضایی همچنین تمرکززدایی از مرکز(پایتخت) را موضوع دیگر دارای اهمیت برشمرد و گفت: مسأله دیگر که در مسیر کارها اختلال ایجاد می‌کند، تمرکززدایی فوق‌العاده‌ای است که در پایتخت است و استان‌ها بی‌اختیار و منفعل هستند. وارد کردن مردم به کار و اقتصاد با این وضعیت نمی‌شود، آن چیزی که من قبلاً می‌گفتم یعنی ایالت‌های اقتصادی یا هرچیز دیگر جایگزین آن، اما اگر مردم می‌خواهند وارد شوند باید زمینه آماده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود ارتباط موضوعات و تاثیرگذاری حوزه‌های مختلف بر یکدیگر را یکی از موارد قابل توجه دانست و در این خصوص بیان کرد: دولت در ۴ سال اول تمرکز خود را روی کنترل تورم گذاشت و با همین هدف نرخ بهره‌های بانکی را افزایش داد، در نتیجه این اقدام پول‌ها در بانک‌ها ذخیره شد و حجم بزرگی از سرمایه ذخیره شد که می‌توان از آن به عنوان جمع شدن آب پشت سد یاد کرد در سال‌های ۹۷ و ۹۸ این سد باز شد.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در کشور هستند که متخصص چتربازی هستند این افراد پول خود را وارد عرصه تولید که ریسک‌پذیر می‌کنند و خود را نقد نگه می‌دارند و می‌دانند که هر دو سال یک بار فرصت‌هایی ایجاد می‌شود. آنها به خوبی پیش بینی کرده بودند که این فرصت بعد از ۹۶ در بورس ایجاد خواهد شد و پول‌های خود را به آن سمت بردند و برداشت سودآور و قابل توجهی در سال ۹۸ از بورس داشتند و این اواخر که مردم عادی به سمت بورس رفتند، سوددهی آن تمام شده بود. لذا لازم است که در خصوص این این نوع تصمیمات مقطعی که با خود هیجان و تبعات مختلفی دارد هم تصمیم‌گیری جدی صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود اظهار داشت: باز هم تاکید می‌کنم که در صورت جزیره‌ای بودن صنعت و اقتصاد در سایر حوزه‌ها نمی‌توان کار کرد این موضوعات باید در برنامه هفتم اصلاح و برطرف شود انتظار ما این است که شما نخبگان و اندیشمندان در این خصوص راهکار ارائه دهید.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تحریریه اقتصاددان دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

دستگاههای ذیربط باید پاسخگو باشند

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....