تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 11:22
کد خبر : 87608

ادعای جدید آمریکا درباره موانع توافق وین

ادعای جدید آمریکا درباره موانع توافق وین

سخنگوی کاخ سفید درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین مدعی شد که خواسته‌های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به این مذاکرات است. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره مذاکرات وین و اینکه “آیا مسکو

سخنگوی کاخ سفید درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین مدعی شد که خواسته‌های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به این مذاکرات است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره مذاکرات وین و اینکه “آیا مسکو مانع از سرگیری این گفت‌وگوهاست؟” همچون سایر مقامات آمریکایی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و خواسته‌های مشروع ایران را مانعی برای ادامه مذاکرات برشمرد.

دیدگاه آمریکا درباره مذاکرات وین

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی در این باره گفت: دیدگاه ما درباره توافق این است که ایران باید تصمیم بگیرد که آیا همچنان می‌خواهد بر شرایط خارج (از برجام) خود پافشاری کند یا آماده امضای یک توافق است.

زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در مذاکرات وین

وی در ادامه بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در مذاکرات مدعی شد: ما همچنین بر این باوریم که امضای یک توافق منافع تمام طرف‌ها را تامین خواهد کرد. اگرچه ما اقدامات روسیه در اوکراین و جنگ ‌و تجاوز علیه اوکراین را محکوم کرده‌ایم اما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت در توافق، ایران است.

سرنوشت شهروندان دوتابعیتی بازداشت شده در ایران

جن ساکی در آخرین نشست خبری خود در این سمت در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت شهروندان دوتابعیتی بازداشت شده در ایران در شرایطی که مذاکرات وین متوقف شده است، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما از وزارت امورخارجه در حال تلاش برای بازگرداندن تمام آمریکایی‌های بازداشت شده در کشوری دیگر به خانه خود است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این موضوع، همواره یک مسئله جدا از مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده است، آنها در یک کانال نیستند. اما رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد است و تمام اقدامات لازم را برای آزادی این افراد در ایران انجام خواهد داد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....