تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 - 12:18
کد خبر : 11868

ادعاهای بی مالیات

ادعاهای بی مالیات

مجتبی نجفی ✅ آقای لیلاز از اقتصاددانان نزدیک به حسن روحانی مدعی شده در دوران رئیس جمهور فعلی رکورد اقتصاد بدون نفت مصدق شکسته شده. کارشناسان اقتصادی مستقل وارد گفتگو و مقایسه شوند و حرفهای لیلاز را راستی آزمایی کنند.از منظر اقتصاد سیاسی تا جایی که میدانم مصدق و کابینه اش فساد نداشتند، ریخت و

مجتبی نجفی
✅ آقای لیلاز از اقتصاددانان نزدیک به حسن روحانی مدعی شده در دوران رئیس جمهور فعلی رکورد اقتصاد بدون نفت مصدق شکسته شده. کارشناسان اقتصادی مستقل وارد گفتگو و مقایسه شوند و حرفهای لیلاز را راستی آزمایی کنند.از منظر اقتصاد سیاسی تا جایی که میدانم مصدق و کابینه اش فساد نداشتند، ریخت و پاش در کشور نبوده . رشد اقتصادی بالای پنج درصدی بدون فروش بشکه نفت داشته ایم. صادرات ما بر واردات پیشی گرفته . ما حتی مدفوع سگ و خر هم صادر می کرده ایم.

✅ متناسب با شرایط سخت اقتصادی، اصلاحات اجتماعی در قالب طرحهایی مانند لایحه القای املاک عوارض دهقانان به اربابان، باز ستاندن املاک محمدرضا شاه ، قطع مفت خوری های اعیان درباری، قانون حمایت از کشاورزی ، ارتقای بیمه های اجتماعی کارگران ، توسعه آموزش عمومی .. در دستور کار قرار گرفته. مشخصا ما در دورانهای متفاوتی زیست میکنیم اما مصدق در دوران نخست وزیری اش شاه را مجبور کرد نه حکومت که سلطنت کند. دولت او دولت رانتی نبود‌. در سخت ترین شرایط مدافع آزادی های سیاسی مدنی بود.حالا ما نمی دانیم پُز لیلاز را باور کنیم یا کاهش روزانه ارزش پول ملی یا گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که میگوید درآمد سرانه کشور از سال نود تا سال نود و هشت کاهشی سی و چهار درصدی داشته. یعنی قدرت خرید هر فرد ایرانی نسبت به سال نود حدود یک‌سوم کاهش یافته.

✅ این گزارش گفته از سال نود و نه به بعد حداقل شش سال زمان نیاز داریم تا به سطح درآمد سرانه سال نود بازگردیم و در صورت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی از سال نود و نه به بعد حداقل شش سال زمان نیاز خواهد بود تا به سطح سال نود برسیم.

✅ حمایت های اجتماعی مصدق از کارگران و کارمندان کجا زیست بدون بیمه نزدیک به شصت درصد از شاغلان کجا؟
✅ شما اداره کردید اما چگونه؟ با افزایش قابل توجه نابرابری و شکاف اجتماعی با رشد منفی اقتصادی. با تورمی که امروز همه با جان و روح خود لمس می کنند. بگذریم از پیش بینی ناپذیری قیمت مواد اولیه و بی ثباتی قوانین و مقررات ناظر بر کسب و کار که در گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده. همین گزارش تصریح کرده از بیست و سه کشور مقصد صادرات در سال هشتاد در سال نود و هشت به نه کشور رسیده ایم‌.

✅ مصدق تولید ملی را جهش داد شما سفته بازی ملی را. دوران مصدق هم به دلیل شرایط تحریم عاری از مشکل نبوده اما اینگونه هم نبوده قیمت های اصحاب کهفی را مردم تجربه کنند. حاکمیت ناتوان بهتر است روی اعصاب مردم مضطرب از آینده رژه نرود. ورود اقتصاددانان مستقل در نقد این قبیل ادعاها هزینه حرفهای بی حساب کتاب را بالا می برد…. ع/سهام نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....